(origineel bericht op be-more.nl)
Weer even een berichtje…
Lieve allemaal,
Met tranen in mijn ogen zit ik hier achter de computer in een internet cafe in Zomba, tranen van geluk… dat er zoveel van jullie lieve woorden schrijven!! Dit is niet met woorden verder uit te drukken, maar mijn waardering hiervoor is zo groot!!!
Gister was een heftig dagje… het ziekenhuis van Zomba bezocht, allereerst bij de directeur op het matje moeten komen om te vertellen waarom ik er was etc. daarna de kinderafdeling bezocht waar 50 kinderen bij elkaar liggen… ik heb daar ballonnen uitgedeeld, en dan een glimlach van zo’n ziek kindje, wauw!! dat is toch het mooiste wat je kan wensen, eenmaal op het punt om terug te gaan, kwam er een volgend patientje binnen, verbrand, wat een gehuil en wat een pijn had zij… mijn hart brak, daar sta je dan machteloos toe te kijken… mijn maag draaide even om, wat een leed en wat een vergelijking met nederland… ik hoop komende week een ochtend daar heen te gaan voor animatie, stiekem beetje de clini clown uithangen. maar vooral de kinderen afleiding te bieden en even hun pijn op de achtergrond komt.
Afgelopen week een meisje van 3 jaar bezocht, door malaria is zij gehandicapt geraakt,wat een schat! voor haar ga ik een hangmat maken zodat zij buiten kan liggen in de hangmat ipv op de grond.
Vanmiddag ga ik op bezoek bij een baby wiens moeder vorige week overleden is aan aids, eten is noodzakelijk voor hem, en dit hoop ik ook de komende weken te kunnen geven.
Verder heb ik een project vanuit nederland helpen opstarten, en is de bouw van een muur bijna klaar voor een tuin! daarnaast wordt de waterpomp binnenkort gemaakt zodat mensen water hebben en met dit water de tuin kan worden onderhouden, mede dankzij jullie!!! Bedankt!
Verder is het hier winter, althans een beetje voor nederlandse begrippen. vandaag best wel koud, 17 graden, maar de zon kom af en toe even te voor schijn.
Lieve allemaal, de taxi komt zo om ons weer naar ons huisje te brengen.
Ik hoop volgende week weer te berichten, een hele dikke knuffel voor jullie allemaal vanuit Malawi!!!
(stiekem verlang ik weer naar nederland en jullie allemaal)
Liefs Janette en de bevolking