Ik ben weer aan het aftellen!

(origineel bericht op be-more.nl)

Ik ben weer aan het aftellen!

Met nog 17 dagen tot vertrek ben ik al druk in de weer met inpak lijstjes maken. Als ik wat vergeet zal ik het nu minder makkelijk kunnen kopen. In Zuid-Afrika kon ik alles wel krijgen, maar in Malawi gaat dit lastiger denk ik. De meeste spullen heb ik ook al gekocht, zoals een tekentang, vliegenmepper (kan je ook kakkerlakken mee weg wapperen) en een reisdagboekje bijvoorbeeld. Voor mijn verjaardag had ik ook al hele nuttige dingen gehad, zoals washandjes, een zakmes en zeep en shampoo blaadjes! Komt allemaal goed van pas daar :]

In April heb ik de voorbereidingsdag gehad. Weer een hoop informatie, en ook een stuk wijzer geworden over het dagelijkse leven in Malawi, en de cultuur. Erg interessant! Natuurlijk heb ik ook mijn mede vrijwilligsters ontmoet die dag!
Alle prikken zijn ook al achter de rug. Gelukkig viel het erg mee. Door mijn vorige reis had ik al het één en ander gehad aan vaccinaties. Bij de apotheek van de week de malaria tabletten opgehaald, dus ook deze zijn binnen.

Ik heb al aardig wat sponsorgeld gekregen! €1330,-. Een mooi bedrag, waarmee ik daar mooie dingen kan doen voor de community <em>(50-40-10% regeling)</em> Via deze weblog probeer ik jullie over de besteding zoveel mogelijk op de hoogte te houden als ik in Malawi ben.

Met de sponsorkinderen van Mother of Peace in Zuid-Afrika, gaat het gelukkig erg goed. Het groenteproject verloopt erg langzaam. Er waren geloof ik wat problemen helaas.

Nog een paar keer naar school en in totaal nog 17 nachtjes slapen en dan begint het avontuur! :]

Liefs,
Mallory

(origineel bericht op be-more.nl)