(origineel bericht op be-more.nl)
Het aftellen is begonnen!
Hallo vriendjes en vriendinnetjes!
Bijna is het zo ver. Nog maar 16 dagen. Elke dag staat inmiddels in het teken van Malawi. En ik heb er zin in! De afgelopen weken ben ik vooral bezig geweest met lijstjes maken, deze opnieuw maken en uiteindelijk mijn definitieve lijstjes nog eens aanpassen. Thuis ligt de backpack al klaar en heb ik al een aantal keer setjes kleding klaargelegd. De belangrijkste spullen liggen uitgestald op mijn bureau. Dan slaat de paniek weer toe: vergeet ik niet iets heel belangrijks? Wat moet ik eigenlijk meenemen? Is dat niet veel te veel, of juist te weinig?! Het volgende moment denk ik weer glimlachend aan het avontuur dat mij te wachten staat en dat het nergens voor nodig is om me druk te maken om zoiets Westers als kleding etc. Gelukkig heb ik mijn lieve vrienden en familie die ervoor zorgen dat alles goed komt. Ze helpen me met mijn oneindige lijstjes en blijven telkens luisteren naar mijn waarschijnlijk al tig keer vertelde verhalen over mijn reis. Daarnaast ben ik niet alleen bezig geweest met mijn bagage, maar ook met wat extra kan doen voor het project Mawa Otisamala. Zo heb ik dankzij dezelfde lieve familie en vrienden (stok)oude mobieltjes ingezameld en wordt het project gesteund met directe donaties. Helemaal geweldig! Nogmaals ontzettend bedankt allemaal voor jullie steun!
Nog maar twee weken en 2 dagen. Het komt eng dichtbij. En toch kan ik niet wachten tot het eindelijk zo ver is!!