nog "maar" 19 dagen..

(origineel bericht op be-more.nl)

nog “maar” 19 dagen…

Deh, het is bijna zover. Dan vertrek ik voor 4 weken naar het verre verre Afrika.
Veel mensen vragen mij wat ga je daar nu precies doen. Maar steeds weer kan ik daar geen specifiek antwoord op geven. Het zit namelijk zo dat wij, vrijwilligers die bij het project zijn vanaf 13 augustus, het werk van de vorige vrijwilligers verderzetten. Wat we wel nu weten is dat ze bezig zijn aan een bibliotheek en heeeel veel bezig zijn met de kinderen. Hen dingen leren, net zoals wij die hier op school leren, maar ook gewoon met hen spelen en ervoor zorgen dat zij de ‘zorgen’ rondom hen even vergeten. Ik ben dan zelf ook wel heel benieuwd naar wat ik daar ga verwezenlijken en hoe de eerste dagen gaan verlopen. De eerste 3 nachten zitten we met alle andere vrijwilligers, die andere projecten gaan steunen in Malawi, in een hostel in Lilongwe, de hoofdstad. Dat ziet er op internet allemaal heel goed uit… En met goed bedoel ik, ik zag bakstenen huisjes op de foto. Een douche, en een zwembad! :slight_smile: Dan komen ze ons op 13 augustus halen en worden we met een busje naar Zomba, mijn toekomstige woonplaats, gebracht. Daar zal het allemaal wat minder rozengeur en maneschijn zijn, aangezien Malawi het armste land van Afrika is…

Nu is het eigenlijk alleen nog maar aftellen, koffers maken en de allerlaatste spullen kopen. Waar ik net nog aan dacht; een verrekijker. Altijd wel handig als je slecht ziet :wink:
Ik kijk er enorm naar uit. Maar wil toch nog heeeeel graag mijn familie en lieve vrienden bedanken voor de ‘emotionele en financiële’ steun’ die ik gekregen heb de afgelopen maanden… Het is fijn om te weten dat jullie allemaal achter mijn avontuur staan.
Ik hoop dat ik in Afrika zelf ook regelmatig van een redelijke internetverbinding kan genieten, zodat ik jullie op de hoogte kan houden!
Tot snelll…

(origineel bericht op be-more.nl)