Zuidoost Azië, Australië en ....

Hallo!

Oktober 2012 begin ik aan mijn reis van ongeveer 9 maanden. Eerst 3,5 maand Zuidoost-Azië (in ieder geval Thailand, Maleisië, Vietnam, Laos en Cambodja en liefst ook nog Borneo) en vervolgens door naar Australië voor ongeveer 3 maanden (het is ook de bedoeling om daar te gaan werken als het lukt, fruit plukken of meehelpen op een ranch of boerderij). Als ik dan nog niet genoeg heb van het reizen (waarschijnlijk niet :D), zou ik nog 2,5 maanden ‘over’ hebben. Dit is wel wat strak gerekend natuurlijk, dus laten we zeggen 2 maanden. Nou dacht ik eerst altijd dat ik nog naar Nieuw-Zeeland zou willen, maar ik hoef niet zo nodig nog 2 maanden daar te zijn, ook omdat het wel redelijk Westers is en ook niet erg goedkoop, dus áls ik al beslis er toch heen te gaan (lijkt me wel erg mooi namelijk), dan liever alleen een maand naar het Zuidereiland. Aan de andere kant lijkt het me ook geweldig om vanuit West-Australië bijvoorbeeld richting Afrika te vliegen en daar nog 2 maanden te werken/ vrijwilligerswerk doen/ rond te trekken en dan daar vandaan weer richting huis. Ik sta eigenlijk open voor bijna alle landen, behalve in Zuid-Amerika, alleen omdat de vlucht daar heen gewoon ontzettend duur is, Vanuit Oost-Australië naar de VS zou ook nog een optie zijn. Ik zou in die 2 maanden het liefst nog iets bijzonders willen doen, een trekking in de bergen of in een opvangcentrum voor wilde dieren werken of iets met paarden doen bijvoorbeeld. Het liefst zou ik ergens heen gaan waar het primitief leven (voor degenen die into the wild hebben gezien, zoiets lijkt me fantastisch) is en je echt intensief en actief bezig bent . Dit is natuurlijk een beetje een luxeprobleem, maar aan de andere kant heb ik er nu de tijd voor en ben ik al hard op weg met het sparen, dus als ik 2 maanden nog heb, wil ik er natuurlijk graag gebruik van maken en zo bijzonder mogelijk invullen. Dus als jullie leuke ervaringen, tips of misschien wel een leuk werkadres hebben, ik hoor het graag! (ook voor de eerste maanden trouwens, mooie routes, alles is welkom:))

Groetjes Anke

Hey hoi Anke,

Wat leuk jouw plannen!!! ik ben van plan om in september te starten met een soortgelijke reis. Ik start ook eerst in Azië en wil dan verder naar Australië. Ik zal alleen iets minder lang gaan (althans dat denk ik haha) Ik heb een maand geleden besloten dat ik deze reis wil maken, maar ja moet daarvoor nog wel heel veel regelen. Waaronder het ontslag nemen van mijn baan(oh moeilijk, maar ja…) en mijn huur opzeggen (ik zou toch ergens aan mijn geld moeten komen) en ga dan bij een vriend inwonen!
Leuk joh!! Wie weet komen we elkaar daar nog wel tegen! Gezellig

Liefs kim