Wij zijn van plan om eind dit jaar weer naar Nieuw Zeeland te gaan, de vorige keer hebben we alleen het Noordereiland bezocht, maar deze keer willen we ook het Zuidereiland bezoeken.
Nu onze vraag, wat zijn echt dingen die je moet zien, plaatsen die aan te raden zijn enz. op het Zuidereiland?
Zuidereiland vond ik toch wel het mooiste van de twee. Ik zou zeker op je verlanglijstje Lake Tekapo, Lake Manapouri, Mount Cook, Milford en Doubtfull sound zetten. Als je kan ga dan iets van een kayaktocht doen in een van de sounds of op lake Manapouri. Dat is echt prachtig.
Kaikoura is leuk, maar zo ontzettend toeristisch. Daar mag je in de rij gaan staan om een dolfijn te zien. Niets voor mij.
En als je snel van je geld af wil kun je nog even naar Queenstown gaan Leuk, maar door alle activiteiten die je er kan doen slecht voor je bankrekening.
Mijn reis ging langs de routes die zo’n beetje iedere organisatie aandoet, dus wellicht heeft iemand anders nog wat betere gouden tips voor je. Ik houd ze in de gaten want ik ga zelf dit jaar ook weer die kant op