16 dagen NZ - Wat MOET ik zien??

Hi,

Ik ben Lysanne en vlieg 4 januari vanuit Sydney door naar Christchurch. In totaal blijf ik maar 16 dagen in nieuw-zeeland, en wil dan denk ik ook alleen maar het zuider eiland bekijken. Ik wil zeker naar een gletsjer maar heb verder eigenlijk nog geen echte plannen. Wie heeft er leuke tips!!??

Ik hoor het graag! dank jullie!

Hi Lysanne,

Ik zie dat je nog geen reactie hebt gehad dus ik zal proberen je zo goed mogelijk te helpen.

Als je alleen het zuider eiland doet dan raad ik de volgende route aan:

christchurch, goedkoop autootje huren. Met een oud autootje mag je de gravel wegen op die naar de mooiste plekjes leiden.

Te Anau, in het zuid westen, erg mooi

Milford Sound, in regen en zon. Als het regend zie je wel vijftig watervallen overal om je heen, erg indruk wekkend. De boot trip is dan ook leuk.
Als het mooi weer is kayaken in de Fjord?

Dan via Queenstown naar Wanaka, adembenemend mooi.
Arrowtown is ook leuk om een middagje rond te kijken
Queenstown is heel erg toeristisch en alleen de moeite waard om als je wil bunjee jumpen of raften. Het centrum langs het water is wel een heel mooi plekje in Queenstown.

Via de westkust omhoog rijden en naar een gletsjer. Ze zijn allebij erg mooi.

Als je van de bergen houdt dan kun je vis Mt Cook weer terug naar CHCH.

Anders door rijden naar het ABel Tasman Park voor goud gele stranden, tropische bush en kayaken op helder blauw water.

Dan via Milford Sound, Picton en Kaikoura terug naar CHCH.

De oostkust van het zuideilend is erg vlak en veel landbouw. daar kan je het best zo snel mogelijk doorheen rijden. Het platteland in NL is mooier.

Als je toch nog naar het Noord eiland wil dan zijn er goedkope vlieg vluchten vanuit chch en queenstown.

Veel plezier,

Miekelien

Ik heb een nieuwe auto gehuurd bij Hertz mag je ook gewoon de gravel wegen op geen probleem. Ik heb er in ieder geval geen problemen mee gehad.
Ik zou inderdaad zeker naar Milford Sound gaan en dan Te Anua voor de glowworm tour die ze daar doen.
Queenstown ook zeker niet overslaan is een erg mooie plaats waar je geweldige foto’s kunt maken.

Hoi je hebt het zelfd bericht ook nog onder backpackers staan, mijn berichtje hierover kun je daar lezen als je wilt!

Groetjes

Ik zou naar de westkust reizen meteen. Dan queenstown, milford sound, gletsjers, mount cook.

Queenstown is zonder twijfel het enige leuke stadje in heel Nieuw Zeeland. Het bruist, je kan er alles doen (parachute, raften etc etc). De rest zijn verlaten dorpjes en de steden stellen ook niets voor. Hoewel christchurch dan nog wel gezellig was…

Inderdaad, rondje CHCH - Kaikoura (Whale watching!) - Arthurs Pass - Westkust (Met Fox en Frans Jozef Glacier) - Haast Pass - Wanaka - Queenstown - Te Anau / Milford Sound en dan via Omarama en Lake Tekapo weer terug naar CHCH.

Die route hebben wij in November in twee weken gedaan en dat was voldoende tijd. We hebben meerdere rustdagen gehad en overal alles kunnen bezoeken en bezichtigen wat we wilden, en meer.

Je pakt op die manier een heel mooi deel van Nieuw Zeeland mee hoor. Alleen… je mist wel bijvoorbeeld het waanzinnige Tongariro op het Noordereiland. En de Coromandel, en de Waitomo Caves, en Rotorua, en… sorry, ik liet me even meeslepen. Gewoon lekker zuidereiland doen :zon02:

Oh, en als je echte tips wilt:

• Ga in Omarama naar de ‘hot tubs’ gewoon even naar vragen, iedereen daar kent het. Heerlijk relaxt!

• In plaats van iedereen achterna te lopen naar Queenstown, ga eens naar het vlakbij gelegen Wanaka

• Rijd over de lindis Pass, niet superbekent maar waanzinnig mooi

• Arthurs pass, ook erg mooi!