16 dagen Nieuw-Zeeland - wat moet ik zien??

Hi,

Ik ben Lysanne en vlieg 4 januari vanuit Sydney door naar Christchurch. In totaal blijf ik maar 16 dagen in nieuw-zeeland, en wil dan denk ik ook alleen maar het zuider eiland bekijken. Ik wil zeker naar een gletsjer maar heb verder eigenlijk nog geen echte plannen. Wie heeft er leuke tips!!??

Ik hoor het graag! dank jullie!

Hoi Hoi , Een prachtig land Nieuw zeeland! Het Zuidereiland veel te zien en te beleven.
Mag ik je een suggestie doen ik heb zelf in 2007 Noord en Zuid gedaan, en Zuid is echt super!

Ik zou eerst 2 dagen Christchurch verkennen en bijkomen van de lange reis. Dan zou ik naar het midden van het eiland met een huurauto trekken naar de prachtige meren Lake Pukaki en op de achtergrond Mt Cook.
Dan zou ik naar Denedin gaan een leuk stadje met genoeg bezienswaardigheden( pinguins/zeeleeuwen, enz. en ondeg vlak voor Dunedin kun je de mouraki boulders zien, grappige stenen( zie mijn avatar).
Dan zou ik westwaarts naar Te Anau gaan voor uiteindelijk naar de Milford Sound te gaan bekijken, een absolute must en een prachtige weg om naar toe te rijden!
Dan doortrekken naar Queenstown het uitgaans centrum van het Zuidereiland alles is mogelijk daar.
Dan door naar Fox Glacier of Franz Josef om aldaar de gletsjers te bekijken/bewandelen( persoonlijk Fox Glacier). Langs de Westkust omhoog en overnacht bij voorkeur dicht bij de Pancake rotsen en mooie wandeltracks.
Om door te rijden naar Abel tasman park ook een echt aanrader! min 2 dagen voor uittrekken! Kajakken is een super idee!
Om vanuit uit daar naar Kaikoura te rijden voor de walvissen te spotten en zo terug naar Christchurch.

Mocht je er zin in hebben hier is een reisverslag over de reis met enkele foto’s .(het is wel veel tekst…)En het duurt even voor dat hij opent…

Website Reisverslag Nieuw Zeeland van Esther en Maarten

http://members.home.nl/esther.maarten/Reisverslag%20NieuwZeeland%202007.mht

Veel succes met het plannen van je reis en als je vrgaen hebt hoor ik ze graag!

In Kaikoura kan je voor $160 NZ met wilde dolfijnen zwemmen. Het is absoluut geen commercieel gebeuren (daar heb ik zelf ook een hekel aan namelijk). Je wordt met een boot met max 20-30 mensen de zee in gegooid (langs de kust) wanneer de dolfijnen langskomen. Het is hun dagelijkse route. Je mag ze dus absoluut niet aanraken of wat dan ook. Ik heb het zelf dit jaar gedaan en het was fantastisch! Er waren wel 300-500 dolfijnen die langskwamen! Overal zwommen ze om je heen, onder je door, sprongen het water uit, echt super!

16 dagen is kort maar je kunt natuurlijk wel wat zien in die tijd.

De westkust (boven op de kaart) heeft veel te bieden. Ik zou daar heen gaan en de hoofdweg volgen. Dan kom je langs prachtige landschappen en gletsjers. In het zuiden kun je naar Milford Sounds.

NZ is echt geweldig. Koop een kaart en een reisboek en plan een beetje.

Zeker niet Milford Sound vergeten en inderdaad Queenstown ook erg leuk. De gletsers ook zeker doen en als je er geld voor heb een helicopter vlucht maken zeer de moeite waard.
Ik ben in Te Anua nog naar grotten geweest met vuurvliegjes dat vond ik erg leuk dan vaar je met een bootje een grot in die verlicht is door vuurvliegjes.

De glowworms in Te Anua vond ik niet de moeite waard. Ik had ze ook al gezien in Waitomo op het Noorder eiland en daar waren er veel meer.

Milford sound is idd mooi of in plaats daarvan (wel duurder) Doubtful Sound!
Golden Bay in het Noord-Oosten is ook erg mooi. Takaka is een leuk, hippie-achtig plaatsje.
Of de Catlins in het Zuiden.

Genoegs moois te zien in die 16 dagen.
Succes met keuzes maken en veel plezier