3 weken Nieuw-Zeeland

Hallo,

Momenteel ben ik al weer 4 weken aan het reizen door Australie. En wat heb ik het naar mij zin! Beste tijd van mijn leven. Nu heb ik gelukkig nog tot 5 januari te gaan voordat ik naar Christchurch vlieg.
Nu ben ik toch begonnen om zo veel mogelijk informatie binnen te krijgen over alle hoogtepunten van NZ. Voor mijn vertrek wel al het een en andere uitgezocht. Maar mijn aandacht ging toen eerst op Australie. Helaas loop ik een beetje vast met het opzoeken van de juiste informatie. Nu hoop ik dat ik hier wat hulp kan krijgen.

Ik zal op 5 januari aankomen in Christchurch en op 26 januari vanaf Auckland terug vliegen naar Nederland. Het zuiderlijk eiland ben ik het meeste benieuwd naar. Wil daar skydive, bungy jumpen maar ook veel wandelen door de parken. Het enige mindere aan mijn reis door NZ is dat ik maar 21 dagen de tijd heb.
Mij vraag aan jullie is nu: Wat moet ik zien en wat is de handigste manier van reizen?

Alvast bedankt.

Groetjes

Max

Hoi Max,

Kik eens bij onze topic, Eerst Zuidereilend, dan Noordereiland. Daar hebben best veel mensen op gereageerd en mooie tips gegeven. Wij kunnen er heel veel mee. Misschien jij ook, veel plezier.

Ik vind Queenstown een hele leuke gezellige plaats. Je kunt in Queenstown en omgeving van alles doen, o.m. bungeejumpen, skydiven, wandelen o.m. door een wandelpark. Dat laatste bedoel jij zeker niet? Je kunt het oude dorp Arrowtown bij Queenstown bezoeken. Je kunt als passagier met een jeep over smalle weggetjes bij Queenstown. Vanaf Queenstown kun je met een oude stoomboot niet naar Spanje, maar wel naar een schapenboerderij. Er is ook nog een soort kabelbaan naar boven. In Queenstown kun je genieten van de plaats, straatmuzikanten, muziekcafé('s), enz.

Nationale parken zijn er wel, o.m. Abel Tasman N.P., Tongariro N.P, Te Urewera N.P., enz. Via YouTube kan je van de nationale parken een indruk krijgen. Bekijk die en zoek een paar mooie uit.

Verder is ook het Noordereiland zeer de moeite waard.

Reis je met het openbaar vervoer of met een huurauto?

Top, bedankt allemaal voor jullie reactie.
Vanaf Christchurch zou ik graag naar Kaikoura willen reizen en vanaf daar door naar Abel Tasman. Zijn er tussen die 2 plekken nog plekken waar ik moet stoppen? Vanaf Abel Tasman reis ik door naar Greymouth, Franz Jospeh, Fox Glacier, Queenstown, Ten Anua, Milford Sound en dan weer terug naar Queenstown. Hoeveel dagen doe ik daar ongeveer? Ben van plan om vanaf Queenstown het vliegtuig te pakken naar Auckland.
Ik ben van plan om met het openbaar vervoer te gaan. Moet nog even kijken hoeveel het kost om een auto te huren.

[quote=“Maxreijn, post:4, topic:156329”]

Top, bedankt allemaal voor jullie reactie.
Vanaf Christchurch zou ik graag naar Kaikoura willen reizen en vanaf daar door naar Abel Tasman. Zijn er tussen die 2 plekken nog plekken waar ik moet stoppen? /QUOTE]

Hanmer Springs. Mooie omgeving. Daar zijn warmwaterbaden.
Nelson, leuke plaats.
Picton, leuk havenplaatsje.

Maar zijn het plaatsen die ik echt moet zien? Dit omdat ik maar 21 dagen in NZ heb. Wil ik toch bij de grote plaatsen wat langer blijven.

Picton vind ik leuk. Vandaaruit gaan de boten naar Wellington op het Noordereiland door het mooie eilandenrijk Marlborough Sound. Ga je niet met de boot naar het Noordereiland, dan kan je een tocht maken vanuit Picton met een postboot door Marlborough Sound.

Heb je je vlucht van Christchurch naar Auckland al besproken? Zo ja, hoeveel dagen heb je dan nog over voor het Noordereiland? Is het maar een week of korter, dan zou je misschien het beste niet te ver van Auckland kunnen gaan. Er gaan boten naar Rangitoto Island, Devonport, Waiheke Island.

Rangitoto Island is een eiland met veel vulcanisch gesteente, autovrij. Je kunt er wandelen. Er rijdt ook een soort treintje op wielen rond het eiland.

Devonport is een plaats waar je lekker kunt winkelen zonder in de stadsdrukte te zijn.

Waiheke Island vind ik een heel mooi eiland, waar ook bussen rijden in allerlei richtingen.

Vanuit een andere plek op Waiheke Island (Oraplu Bay of zo) kan je met de boot naar Coromandel Peninsula, wat ook heel mooi is. Vanuit Hahei kan je wandelen naar Cathedral Cave.

Je reist met de bus terug via Thames naar Auckland. Ik denk, dat je ook wel met de boot rechtstreeks naar Auckland kunt.

In Auckland kan je met de rondrijdende open dubbeldeckerbus bij bezienswaardigheden uitstappen en later weer instappen. Er is ok een interessante antartic museum. Overnacht in Parnell Inn aan de Parnell Road. Niet duur, aardige mensen.

Ja Auckland omgeving genoeg te doen. Ik zou inderdaad de direkte ferry (via Waiheke) van/naar Coromandel nemen als je dat gebied wilt zien. Cathedral Cove is extra leuk nu ie ook een der standaard startfoto’s van Windows 10 geworden is, en Driving Creek Railway in Coromandel zelf is ook erg leuk.

Sus,

<Erik> & [Sandya]