Graag tips

Half november gaan we ( 2 fitte 50+ers) een 28 daagse camperreis naar Nieuw Zeeland maken. Wie heeft er tips? We zijn natuurliefhebbers en houden wel van een (niet al te lange) wandeling / fietstocht. Voor de afwisseling bezoeken we ook een stad, welke stad moeten we niet missen?
Alvast bedankt voor het meedenken.

vriendelijke groet Frederique

Hoi Frederique,

Ik denk dat je wat meer informatie moet geven over je reis om meer reacties te geven. Bezoek je alleen het Zuidereiland of ga je ook naar het Noordereiland bijvoorbeeld? Wat zijn jullie plannen voor die 28 dagen?

We bezoeken beide eilanden, ook hebben we fietsen bijgehuurd. Op internet heb ik al wat gevonden over “easy” fietsroutes, maar ik hoor graag van ervaringsdeskundigen hoe het fietsen in NZ is en misschien hebben ze nog wat tips voor ons… Op het noordereiland willen we Rotorua en de Coromandel in ieder geval bezoeken en op het zuidereiland de gletsjers en pinguïns spotten bij Dunedin.

Hallo Frederique,
Zeker ook aan te raden: Stad Nelson en de Queen Charlotte Sound op het Zuidereiland, waar je trouwens van zelf komt via de ferry van uit Wellington. We hebben een tocht gemaakt met de postboot in de Sound. Te boeken in Picton. We waren 4 uur onderweg met halteplaatsen vanwege de postbezorging op afgelegen plekken, kleine boot (max. 20 p.)
Ook aan te raden: Abel Tasman national Park. Prachtige baaien, mooie wandelingen, rust. Vandaaruit ook een dagexcursie naar Farewell Spit met 4x4 busje. 's morgens om 6 uur vertrek vanuit Collingwood.
Otago peninsula bij Dunedin is heel mooi (bijna Schots landschap, maar met mooie baaien, stranden. En albatros en pinguin reservaat.)
Fietsen is natuurlijk goed mogelijk, maar houd rekening met lange afstanden, tweebaans(snel)wegen, wind. Heb daar verder geen ervaring mee. We hadden een huurauto. Overnachten op Top10 Parks of Kiwi Parks is aan te bevelen. Lid worden van Top10 Parks levert korting op.

Voor informatie over wandelingen (korte en lange) zeker eens kijken op de site van DOC op www.doc.govt.nz

Ik zie net dat ze ook Must-See lijsten hebben met wandelingen van verschillende lengten: