Alles uit NZ halen, hoe wat waar?

Hallo

normaal, als alles goed gaat vertrek ik eind oktober naar Nieuw-Zeeland.
Ik heb mijn werk hier in België opgegeven en ben van plan om voor onbepaalde duur weg te gaan, zo lowbudget mogelijk.
Ik heb dus tijd zat en daarom wil ik alles uit NZ halen, ik wil alles heel rustig bekijken en beleven!

Wil zowel het North Island als het South Island doen, ik ben wel wat confused ivm de verbinding van de twee eilanden? Op sommige websites lees ik dat heel NZ met de camper kan gedaan worden en op andere site’s lees ik dat men twee uur moet vliegen om van Noord naar Zuid te gaan?

Heb anders geen specifieke vragen, maar alle tips and tricks zijn welkom, het is de eerste keer dat ik zo iets doe! Dus hulp en advies komt altijd van pas!
Morgen ga ik voor mijn Working Holiday Visum en van zodra ik het heb koop ik mijn ticket, verlangens zijn enorm!

Groetjes, Sara

:zon02:

Beste Sara,

er vaart een ferry tussen het Noordereiland (hoofdstad Wellington) en het Zuidereiland (Picton). Als ik me goed herinner doet die er een 3-tal uurtjes over. Auto’s, campers, vrachtwagens,… gaan mee op de ferry. Boeken op www.interislander.co.nz

Succes!

Is wat prijzig, maar zelfs een simpele ferry is in NZ een feest!

Alles uit NZ halen? Hier hebben wij heel veel aan gehad: 101 must do’s for Kiwis!
http://www.aatravel.co.nz/101/

Veel plezier, vergeet trouwens Willowbank in CC niet te bezoeken:

Hoe is het afgelopen met je WHV aanvraag Sara?

En voor tips en tricks vooral het forum doorneuzen en je vragen stellen hoor! :slight_smile:

Super, ik ben APPROVED! :wink:
Zie het volledig zitten!

Heel veel plezier, nieuw-zeeland is super! wij gaan in november 25 dagen met een camper touren!
gr roos

1 like

Het is er geweldig! Mijn moeder is er geboren en opgegroeid. Zelf heb ik in 2010 6 maanden in Christchurch gewoond voor mijn afstudeerstage. Toen ook veel van het Zuidereiland gezien en enkele plekjes op het Noordereiland. Komend jaar februari gaan mijn vriend en ik 28 dagen met de camper van Auckland naar Christchurch. Super veel zin in, duurt ons gewoon te lang tot februari.

1 like

Hallo

Mijn zus en ik zouden graag ± 6 weken rondtrekken in Nieuw-Zeeland. Wij vroegen ons af wat het meest de moeite is om te zien (het noordereiland of het zuidereiland)?

Ik ben ervan overtuigd dat beide eilanden prachtig zijn maar ons doel is om zoveel mogelijk te zien natuurlijk in deze tijd. Wij zullen waarschijnlijk wel met de bus reizen…

Hopelijk hebben jullie wat tips!

Als jullie 6 weken gaan kun je makkelijk beide eilanden doen hoor!

Wij gaan zelf in februari 4 weken en doen ook beide eilanden. Grofweg 1 week Noord en 3 weken Zuid. Het enige wat we niet doen en wel graag nog hadden willen toevoegen is Cape Reigna / Bay of Islands.

Met 6 weken heb je echt voldoende tijd om beide eilanden te doen en genoeg te zien en doen wat jullie willen!

Wanneer willen jullie gaan?

Wat leuk Ash09! Mijn vriendin en ik reizen in feb 2013 ook per camper van Auckland naar Christchurch en gaan daar 29 dagen over doen:D
Wanneer landen jullie in Auckland?

1 like

Hey Daan,

Wij doen er 28 dagen over :slight_smile:
We landen op maandag 4 februari in Auckland, en vertrekken op zondag 3 maart weer vanuit Christchurch naar Sydney.

Hebben jullie de camper al geboekt? Zo ja, bij welk bedrijf?

Hoe ziet jullie reisschema eruit?

Wij hebben de camper geboekt bij Escape Rentals. Na vergelijk van verschillende offertes was deze verreweg de goedkoopste en toch net iets beter aangeschreven dan Wicked. Minder luxe dan de gerenommeerde aanbieders, maar ach we zijn jong ;D

Wat betreft ons reisschema; die hebben we nog niet. Ik ben wel echt een planner, maar besef maar al te goed dat we in 29 dagen niet alles kunnen zien van de 2 eilanden. Zag jouw schema voorbijkomen en zal daar zeker goed naar kijken. De reis uitstippelen is gewoon al heerlijk als voorpret, zo ontzettend veel zin in de reis. Wij vertrekken half feb. dus nog een kleine 5 maanden…

Beste Daan,

wij woonden bijna 3 maanden in een Escape, hij heette John Dory. Hij was echt perfect met o.a. een automaat en airco. Het enige wat misschien minder was, was één vuil kopkussen. Op eigen initiatief kochten we een nieuw kopkussen dat we achteraf wel terugbetaald kregen. Er was toch een kleine brok in de keel toen we hem moesten achterlaten in de depot van Christchurch.

Op 28 dagen kan je toch al behoorlijk wat knallers op beide eilanden bezoeken, hoor. Het is een kwestie van goed kiezen wat je zeker wil zien en doen. Probeer hierbij niet teveel hooi op de vork te nemen, het is leuker ginder extra tijd te hebben dan dat je je lijstje moet afhollen of zaken gaan schrappen.

Voor alle duidelijkheid, kampeerplaatsen hoef je niet op voorhand te regelen. Een meerdaagse tour zoals bvb. een Overnight Sea Kayak in Abel Tasman NP dan weer wel. Interislander Ferry zou ik die periode ook op voorhand regelen.

Veel plezier!

Wij willen pas volgend jaar eind oktober begin november gaan.
Is er qua klimaat een bepaalde reisvolgorde in die periode?
Van auckland naar christchurch of best omgekeerd?

Kiezen jullie bewust voor maar 1 week NI?

Gezien het feit dat wij ‘maar’ 28 dagen in Nieuw Zeeland te besteden hebben, kiezen wij inderdaad bewust voor +/- 1 week NI!

Beste Frederik,

Bedankt voor de nuttig info. Mochten wij per toeval John Dory toegewezen krijgen, zullen we hem de groeten doen en uiteraard goed behandelen;D

Wat betreft de Interislander Ferry; wij maken eind feb/begin maart de oversteek, verwachten jullie dat er dan evengoed ruim van te voren geboekt moet worden?

Komende weken maar eens een mooi en haalbaar reisschema in elkaar draaien. Alle tips zijn uiteraard welkom…

Hé Daan,

ik heb toch al gehoord dat mensen enkele dagen moesten wachten voor een plekje op de ferry. Zeker als je vervoer mee hebt. Als je een paar maanden tijd hebt zijn er ergere dingen maar als je 28 dagen hebt is het zonde. Zeker als je een tour zou geboekt hebben in Abel Tasman NP of Kaikoura.

Ik ben benieuwd naar je schema en nogmaals, kies een paar zaken (niet teveel) die je zeker wil zien/doen. Maak dan een apart lijstje met leuke sidekicks om je resterende tijd op te vullen.

Tips: www.newzealand.com
DOC: www.doc.govt.nz
Onze blog: New Zealand | Annelies & Frederik