In februari gaan mijn vriendin en ik vier weken naar Nieuw Zeeland. We reizen met een camper eerst het zuidereiland en vervolgens het noordereiland rond. We zijn al flink bezig met plannen. Nu is er één ding dat ik moet plannen zónder dat zij daar weet van heeft. En dat is het op mijn knieën gaan :wub:. Nu hopen we natuurlijk dat NZ een fantastische reis wordt en heb ik besloten om haar tijdens deze reis ten huwelijk te vragen. Er zijn een aantal locaties in de planning die ik als geschikt acht, maar misschien dat er mensen hier de kennis van mooie, romantische, niet te vergeten locaties hier vanuit de praktijk kennen. Dus misschien zouden jullie een aantal van die plekken kunnen suggereren hier.
Hey, tof idee. Misschien kan je een aantal plekken uitkiezen en je aanzoek dan laten afhangen van het moment, het weer,… Ik kan wel enkele verlaten en prachtige plekken verzinnen:
De vuurtoren aan de East Cape, het meest oostelijke punt van het Noordereiland. Hier komen heel weinig mensen.
De Te Waihou Walkway is een korte wandeling in de regio Waikato. De omgeving is heel sprookjesachtig en je komt doorgaans weinig mensen tegen.
Een verlaten strand langs de Coastal Track in Abel Tasman NP.
Milford Sound. Prachtige omgeving maar wel vrij toeristisch dus druk.
Je zou helemaal tot aan Lake Hauroko kunnen rijden, daar is het prachtig en de kans is heel groot dat je daar helemaal alleen bent.
Zoals hierboven beschreven door Frederik over Milford Sounds, ikzelf zou voor Doubtfull Sounds gaan, is veel minder toeristisch (Milford is voor de Japaners; Been there, done that) dus ik zou Doubtfull Sounds doen want op een gegeven moment ga je een
zijtak in waar de motor van de boot stil gelegd wordt en je alleen de vogels en de stilte hoort!!! UITGELEZEN KANS haha
En anders Slope Point, het meest zuidelijke puntje van het zuidereiland van Nieuw Zeeland
Of Stewart Island… enige plek ter wereld waar de Kiwi nog in het wild leeft, is een eilandje onder Nieuw Zeeland
Of tijdens dolfijnen zwemmen ik Kaikoura… wel wat toeristisch, maar dolfijnen en aanzoek… beter kan niet
Inderdaad, een verlaten strand in Abel Tasman NP… Kaikoura, ook niet gek. Zelf was ik heel erg gecharmeerd van Lake Tekapo…aan het meer, of tijdens een wandeling de berg op, terwijl je naar de sterren kijkt…(of in de hot pools bij Tekapo!)
Ik vind wharariki beach een hele mooie plek. Helemaal alleen en echt het best bewaarde geheim van NZ.
Of misschien boven op de top van de franz josef gletcher!! Helikoptervluchten kun je boeken in het plaatsje zelf. Met een beetje mazzel zit je met zn tweeen in de heli , en dua even later ook boven op de berg. Succes!!
Dit is (voor mij) de meest magische plek van Nieuw-Zeeland; de eerste hut van de Copland Track. Ik ben alleen naar deze hut gelopen, de nacht daar gespendeerd, en toen weer dezelfde weg terug. Maar deze plek is zó gaaf. Na een dag lopen arriveer op bij deze natuurlijke ‘hot pools’ (ik was er helemaal alleen), omringd door bergketens met besneeuwde toppen. Fantastisch! Moet je natuurlijk wel een beetje ‘into hiking’ zijn.