Zuidelijk Afrika per 4x4: bijvoorbeeld Namibië/Botswana, of Zimbabwe/Mozambique/Zambia

Hallo,

Ik heb eerder een oproepje geplaatst voor het vinden van reisgenootjes

“sep/okt 3-4 weken Afrika of Midden/Zuid Amerika”

Ondertussen krijgen de plannen wat meer vorm (dus tijd voor een nieuwe titel :wink: ), zo is het plan om richting zuidelijk Afrika te gaan, mogelijk een vlucht naar Johannesburg. Vanwaaruit met een 4x4 naar het noorden, dat kan richting Namibië/Botswana, of Zimbabwe/Mozambique/Zambia of iets dergelijks. Dat moet nog iets concreter worden, een beetje richting kiezen, beetje inschatten hoever we kunnen komen, en de afstanden lekker relax blijven. Waarschijnlijk met tent, maar altijd optie voor hostels of wat we onderweg tegen komen.

Reisperiode en duur nog vanaf ongeveer eind september voor 3-4 wkn.

Reisgenootjes nog steeds gezocht, want met de auto is het leuk om een groepje van 4 bij elkaar te krijgen!

Groetjes Agnes

Leuk idee! Zou graag willen aansluiten, zijn de kosten voor auto huur niet erg hoog (4x4) in Zuid-Afrika?

Wil je een concreet plan maken met elkaar of wil je gewoon gaan en zien waar je komt?

Ik hoor graag van je !

Hoi Agnes, Ik loop ook met het plan rond om naar het zuiden van Afrika te gaan en daar een 4x4 te huren voor een paar weken en dan naar botswana en namibie te gaan. Mijn plan is echter om eind okt/begin nov te vertrekken. Heb je al concretere plannen?

Cool, ik heb alle tijd voor iets in deze richting. Ik heb net mijn baan in China opzegt na 3.5 jaar en ik ben op zoek naar uitdaging. Ik heb meerdere van dit soort trips gedaan, met de motor door vietnam, van Amsterdam naar het midden-oosten bij jeep. Momenteel ben ik door de UAE aan het reizen maar verwacht over een paar weken weer thuis te zijn, hoe me op de hoogte.

groet Mathijs

H

Ik ben ook wel geïnteresseerd in deze trip!