Reisgenoot gezocht: Met een 4x4 door Afrika

Hallo!
Mijn plan: Een 4x4 kopen en vanaf Zuid-Afrika terug naar Nederland rijden.
Voor de gezelligheid en om kosten te drukken ben ik op zoek naar reisgenoten (1 of enkele). M/V maakt me allemaal niet uit. Leeftijd 20-30 jaar, ben zelf 27.

Ik woon op dit moment in Johannesburg (1,5 jaar inmiddels) en ga terug naar NL, maar met een omweg zeg maar. Ik heb hier al aardig wat rondgereisd dus ik vind mijn weg wel.

Waar ik aan denk:
-Start in ZA, eindig in NL
-Vertrek rond november
-2-3 maanden, afhankelijk van de route en activiteiten enz.
-In overleg via Israel/Egypte of juist via Gibraltar
-Avontuurlijk (duiken waar mogelijk, safari’s, Kilimanjaro)
-low budget (Kamperen of hostels en dergelijke)
-Zo op zijn tijd natuurlijk wel genieten in luxe!
-4x4 rijden, dus echt het land in!

Lijkt het je wat? Laat een bericht achter of mail! Martijn265 [at] gmail.com

Martijn, wanneer zou je willen vertrekken? Kvertrek deze maand ook al voor 3 weken naar zuid afrika om te duiken en te skydiven. Voor de rest nog wat rondtrkken want ben vorig jaar in kaapstad geeindigt en kzou nu ook nog wat anders willen zien van zuid afrika. Kwou sowiso terug op verlof in december voor 3 weken maar heb zelf ook n 4x4 en ben dus ook zeer avontuurlijk aangelegd en heb ook al n deel van afrika gezien. Dus you never know… Heb je eventueel nog aanraders kwa avonturen in zuid afrika en misschien ook mozambique? Grtjs. Hans uit Antwerpen

Hoi Hans!
Ik ga als alles goed gaat begin November vertrekken.
Hier wat tips, duiken:
ZuidAfrika: Aliwal Shoal, ergens in de buurt van Durban. Of anders met witte haaien duiken in Gansbaai geloof ik.
In het zuidelijkste puntje van Mozambique: Ponta D’Ouro

Deze plekken schijnen schitterend te zijn voor duiken, Ponta ga ik over een weekje of 2 naar toe om het zelf te zien!

Verder is Lesotho erg de moeite waard. Als je 4x4 wil rijden: De Sani pass! Verder is Semonkong erg de moeite waard in Lesotho. Echt het Afrikaanse leven in.

Verder nog in SA: Kruger park, cliche misschien maar daarom niet minder mooi. Ook de omgeving daar is schitterend, Blyde river canyon mag je niet missen.

Gr,
Martijn

Hoi!
Ik vertrek in oktober richting Uganda per openbaar vervoer. Reis via Mozambique en Tanzania, en denk half of eind november in Uganda te zijn. Vanaf daar wil ik via Ethiopie, Sudan en Egypte richting Europa reizen.
Misschien kunnen we contact houden om te zien of vanaf Uganda of Kenia samen kunnen reizen?
Groetjes,
Anne

(woon tot oktober in Lesotho)

Hoi Anne. Stuur me even een mail, martijn265 at gmail.com Wie weet kunnen we een plan maken.
Gr.
Martijn

heel veel succes, op je geweldigge reis
wou graag dat ik met je mee kon :slight_smile: haha lol
maar voor in afrika raad ik je een hangmat met dakje en daar tusse een muggennet aan
je kan die overal ophangen :slight_smile: ook hangdig tegen insecten en zo :slight_smile: ahha
groeten tom