Ik ben een 32 jarige vrouw maar ik gedraag mij een stuk jonger Ik studeer weer (Deeltijd HBO)en daardoor zit ik aan de zomervakantie vast om weer te kunnen reizen. Ik wil graag eind juni of begin juli vertrekken naar Zuid-Afrika. Daar wil ik vier weken rond reizen van Kaapstad naar Johannesburg (of andersom). Ik heb nog geen concrete plannen. Ik sta nog geheel open voor verschillende opties.
Ik heb enige reiservaring (India, China, Marokko, Suriname). Ik houd ervan om low budget te gaan met af en toe een ‘verwen dag’. Ik wil in ieder geval zwemmen met haaien, een park bezoeken en duiken.
Ik houd van avontuur, de natuur, sport en gezelligheid!
Het mooiste zou zijn om een 4X4 te huren. Dit is voordeliger wanneer hier drie of vier mensen beschikbaar voor zijn.
Zijn er meer mensen die in die periode heen gaan en eventueel wat tijd samen willen door brengen of met een 4X4 willen reizen?
Ik denk eover om naar Madagaskar te gaan in die periode. Mocht je zin hebben om mee te gaan?
Ik ben een meid van 28, vorig jaar 6 maanden wezen backpacken in Azie en Australie dus ook de nodige ervaring. Mijn idee van
reizen is low budget en een goede combi van cultuur snuiven en relaxen.
Mocht je interesse hebben dan hoor ik het graag.
Wat gaaf dat je dit wilt doen! Zelf ben ik 36, maar voel me ook een stuk jonger Ik houd ook van avontuur, natuur, sport en gezelligheid, dus jouw bericht sprak me direct aan! Ik had juist mijn zinnen gezet op Zanzibar en Tanzania. Aangezien ik aardrijkskundedocent ben op een middelbare school zit ik ook aan de zomervakantie vast. Daarentegen heb ik dan wel zo’n 4/5 weken waarin ik mijn grootste hobby, reizen, kan uitvoeren!
Heb heel wat reiservaring (een jaar rondgereisd door Zuid- en Midden- Amerika, verder door India, Indonesië, VS, Marokko en Europa).
Heb je ondertussen al een reisgenoot gevonden? Ben wel benieuwd naar jouw plannen. Madagaskar lijkt me ook geweldig trouwens! Bij mij staat nog niets vast, dus wie weet?!
Wat een leuke reactie! Ik heb zelf ook gereisd in India en Marokko, prachtige landen. Ik wil wel echt graag naar Zuid-Afrika. Tanzania spreekt mij minder aan. Ik heb nog geen reisgenoot gevonden helaas. Madagaskar lijkt mij ook erg mooi maar is kwa budget wat duurder. Wat spreek jou zo aan in Tanzania?
Eigenlijk ben ik op het idee gebracht door een vriendin, die noemde Zanzibar. Toen een beetje gegoogeld en bijvoorbeeld bij Djoser een mooie rondreis gezien, ter inspiratie uiteraard (Rondreis Tanzania & Zanzibar lodge/kamperen, 15 dagen | Djoser) Ik houd ervan om alles zelf te organiseren en lekker vrij te zijn. Het lijkt me heel gaaf om o.a. de Ngorongoro-krater te bezoeken en natuurlijk Serengeti! Ook heb ik een paar boeken gelezen over de Masai. Dan met de combinatie van een prachtig tropisch eiland om heerlijk te chillen en toen was ik om
Zuid-Afrika lijkt me ook heel gaaf, maar volgens mij is het daar op dit moment wat onrustiger. Toevallig spreek ik morgen mijn tante die er ongeveer een jaar geleden heeft rondgereisd, dus wie weet heb ik nog wat tips voor je. Ik ga me ook nog even verdiepen in Zuid-Afrika. Jammer genoeg is het te ver uit elkaar om te combineren…
Leuke plannen voor Tanzania! Je hebt mij wel wat aan het twijfelen gebracht Misschien dat ik beide doe, Zuid Afrika in 3 week en Tanzania 3 week.
Volgens mij is het prima te doen om als blonde blanke vrouw alleen te reizen in Z-A. Zolang je maar niet alleen in de avonden de straat op gaat e.d. maar dit was in Marokko, India en Zuid Amerika hetzelfde. Maar de reden dat ik opzoek ben naar een reisgenoot voor Z-A komt wel doordat ik wat twijfel.
Heb jij al een concrete datum voor jouw reis? Heeft jouw tante ook alleen als vrouw naar Z-A gereisd?
Mijn tante was met een vriendin. Wel dames van boven de 65, maar zonder reisorganisatie en met veel reiservaring. Ik heb haar gisteren maar heel kort kunnen spreken, maar dat ging vooral over hoe graag zij naar Tanzania wil[emoji23] Sprak ook iemand anders die in Tanzania was geweest naar een school in Arusha, Tanzania en van daaruit een safari door Serengeti had georganiseerd. Mooie verhalen, krijg er de reiskriebels van!
Ik krijg 6 juli vakantie en wil niet al te lang daarna wel weg. Ligt een beetje aan de beschikbare vluchten. Heb jij al een vertrekdatum?