Zuid West Thailand / Oud en Nieuw verblijf boeken met spoed?

Beste wereldreizigers!

Ik had ook bij rondreizen een post geplaatst maar nog geen reactie gehad helaas. Ik vertrek op 29 dec vanaf langkawi met mijn vriendin richting thailand!

We willen ons verblijf vanwege de drukte met oud en nieuw al boeken echter… Er zijn zoveel eilandjes in het gebied waar we zoeken (koh pi pi, lanta, etc.) aangezien het voor mijn vriendin ook al opschiet (ze gaat al 8 dec naar singapore en ik ontmoet haar op langkawi) we proberen uit te zoeken wat mogelijk is per boot, en hebben al tal van sites bezocht. Misschien is het vaste land ook een optie maar willen liever een beetje islandhoppen :wub: dus wie o wie zou ons kunnen helpen (er is zoveel ervaring namelijk op deze site!)

Het liefst (zoals de meeste denk ik) houden van rust , dus zeker geen feest phuket. Maar een schattig bungalowtje , kleinschalig en aan zee…:vak02: het hoeft voor ons niet luxe te zijn maar wel een beetje netjes… (iets van 35/40 euro p nacht denken we aan) ,

Ik hoor het graag van jullie (en kijk anders naar mn andere post)

Alles is welkom!!

Erik

Hoi Erik,
Nu ikzelf verblijf gewoonlijk in Koh Samet,het eiland is een prima bestemming om een aantal dagen van de zon, het strand en de zee te genieten. Het voordeel is dat dit eiland vrij snel en makkelijk te bereiken is vanuit Bangkok.
U kunt zich vanuit Bangkok met de taxi naar Ban Phe laten brengen. Vanuit het kleine vissersdorpje Ban Phe vertrekken de boten naar Ko Samet. Echter is een taxi van Bangkok naar Ban Phe nog vrij prijzig.
De goedkoopste manier om van Bangkok naar Ko Samet te reizen is met de bus. Vanaf het oostelijke busstation in Bangkok (station Ekamai) vertrekken er gedurende de hele dag bussen naar Ban Phe. Op dit station kunt u een retourticket voor de bus en de boot aanschaffen. De reistijd naar Ban Phe bedraagt ongeveer 3 uur waarna u nog een klein half uurtje moet varen om op Ko Samet te geraken.
Ook is het mogelijk om een speedboot te reserveren die u in ongeveer 10 minuten naar Ko Samet brengt.
Wat betreft:koh pi pi, lanta, etc kan ik er niet veel zinnigs over vertellen vermits dat het al een hele tijd is geleden dat ik nog daar ben geweest.
gegroet:georgessiam.
<div class=“lazyYT” data-youtube-id=“zHJeBD7ZIl8” data-width=“480” data-height=“270” data-parameters=“feature=oembed&wmode=opaque”></div>

Voor het vaste land,dan zou ik kiezen voor Hua Hin,dit stadje(niet ver gelegen van Bangkok)heeft alles!!
Mooi stranden, heel veel visrestaurantjes,een gezellige avondmarkt,goede accomodaties,prachtige tempels waaronder (één van mijn favorite)Wat Huay Monkol,de berg iets buiten Hua Hin,namelijk Khao Tabiab waar men een mooie zicht heeft over het stadje Hua Hin en het strand!
Wel oppassen op deze berg leven er vele aapjes,die soms wel heel brutaal overkomen(plunderen van eten uit je rugzak)
Hua Hin heeft de oudste treinstation van Thailand,kan je eventueel bezoeken als je s’avonds naar de nightmarket gaat(lig niet veraf)Moest je het een beetje moe zijn aan het strand,dan kan je nog altijd het mooie nationaal park Kaeng Krachan bezoeken met zijn mooie watervallen.

Wat betreft hotels voor 35/40euro zit je al goed in Hua Hin er zijn verschillende hotels met deze prijsklasse(1600bath)niet ver gelegen van het strand.
Oppassen voor Koh Samet,als je daar eventueel naar toe trekt,boek dan liefst van Maandag tot vrijdag met een optie voor het weekend,want dan komen de meeste thais uit bangkok dit leuke eilandje bezichtigen met als resultaat alles vol.