zuid west Amerika eventueel gecombineerd met rocky mountains

Beste forum leden,

Ik heb een vraagje:
Wij denken aan het " klassieke" rondje door het zuidwesten van Amerika maar willen dit eventueel combineren in een heenvlucht op Denver en een terugvlucht vanuit LA.
We willen op die manier ook de Rockys meenemen en daarbij ook een bezoek aan de Aspen of Vail.
Vanuit daar willen we dan door een aantal nationale parken via Las Vegas naar de kust rijden (iets boven san diego) en vanuit daar naar de omgeving van LA voor nog een dag of 2/3 relaxen.
Is dit te doen in ruim 3 weken? San Franciso, Yosemite, Yellowstone, etc. hebben we een aantal jaren terug al bezocht, dus dat hoeft nu niet.
Of is het beter zowel heen als terug op LA te vliegen en vanuit daar het beroemde rondje te doen? Ook met het oog op de autohuur en de eventuele drop-off kosten tussen Colorado en Californië?

Graag jullie tips, mening, etc.

Hartelijk dank!

Groet
Christel

Hi
Kijk een op deze website DRIVE-USA | Great Deals on Rental Cars in Florida, California, New York, and the United States Met Alamo zijn er geen drop off fees tussen Denver en Los Angeles. Welke tijd van het jaar wil je gaan? Ben je behalve Yell, Yose ook al in andere NPs geweest?

Hi, we willen in september gaan. Heb vanavond nog eens goed op dit forum gekeken en wellicht dat een rondje startend in Las Vegas en eindigend in LA beter is? Dan hebben we wat meer de tijd voor alle natuurschoon. Denk dan zelf bijv aan rondje LV - grand canyon - ZION - Bryce - Page - evt Torrey en dan ergens het bochtje om om weer terug richting San Diego en dan LA te gaan. Aan de andere kant kom je vanuit Denver eigenlijk " vanzelf" langs al deze highlights, dus wellicht toch wel een serieuze optie. Destijds zijn we in een aantal nationale parken geweest maar allemaal boven Yosemite: Grand Teton, Glacier NP en zo naar Canada en via Vancouver - Seatle weer terug naar San Francisco. Paar jaar geleden hebben we de oost kust gedaan en nu vinden we het tijd voor het beroemde rondje zuid west.

Beide routes zijn mooi en mogelijk. Je kan als je op Denver vliegt natuurlijk Rocky Mountains NP bezoeken en bv Colorado NM. Dan de prachtige weg ut128 nemen naar Moab. Maar in drie weken kan je Moab ook toevoegen vanaf Las Vegas. Las Vegas-Zion-Bryce-Capitol Reef-Moab-Mesa Verde- Monument Valley-Page, Grand Canyon-Sedona-Los Angeles. Of zelfs Grand Canyon-Las Vegas-Death Valley-Los Angeles.

1 like

Hi Yeehaw,

we hebben ondertussen het vliegticket geboekt en het is heen op denver en terug vanuit LA geworden.
Houd me aanbevolen voor jouw tips, want jij kent dit gebied vlg mij super goed!

Ik ken jullie rijstijl niet maar je zou bv het volgende kunnen doen:
Arr Denver
2. Denver-Estes park via Peak to Peak hw
3. Estes park door RMNP naar Granby
4. Granby-Moab
5.6: Moab-Torrey via Goblin Valley, Little Wild Horse Canyon en Capitol Reef NP
7. Torrey-Bryce via www.scenicbyway12.com
8. Bryce-Zion
9. Zion
10. Zion-Page
11. Page-Monument Valley
12. Monument Valley-GCNP
13. GCNP
14. GCNP-Las Vegas
15. Las Vegas
16. Las Vegas-Death Valley NP
17. DVNP-San Diego
18. San Diego
19: SD-LA
20,21: LA.

Tnx! Zit iig alles wat we willen zien ongeveer in! Alleen over Death Valley twijfelen we nog een beetje. En we willen ook graag Vail of Aspen (of beiden) aan doen. Gaaf hoor, hebben er zin in!

Je kan natuurlijk een nacht in Aspen toevoegen tussen Granby en Moab. Maroon Bells zijn prachtig maar vooral later in september.
Death Valley zit in mijn top 5 van de mooiste National Parks.

Tnx weer! Dus Death Valley is niet een dor heet park waar verder niets te zien is? En qua route is het ook niet heel erg omrijden? En wat vind jij leuker? Aspen of Vail?

Ben alleen door Vail gereden dus kan niet oordelen. (Vail pass is 10.000’) Eerlijk gezegd waren we niet erg van Aspen zelf onder de indruk maar via Independence pass is een prachtige route.
In DV is het laagste punt in de USA (Badwater) maar je kijkt ook uit op bergen van 10.000’ Stargazing in DV is geweldig. Het park is erg divers. In totaal op al onze reizen hebben we zo’n 10 dagen in DV doorgebracht. Eind september zal het nog warm zijn maar best uit te houden. Wij waren er meestal in october maar ook in april.
Van Las Vegas naar Furnace Creek is ca 2.5 uur rijden. Van Furnace Creek naar Los Angeles ongeveer 5.5 uur maar dat is zonder te stoppen onderweg.

tnx weer voor je reactie! Ik ga dit weekend jouw voorgestelde route eens goed bekijken. Jammer dat het nog ff duurt voor we gaan :slight_smile:

Time flies !