Wij gaan half december voor 3,5 week naar Vietnam met ons gezin (kinderen 5 jaar en 7 jaar). Ivm het weer hebben we besloten ons te beperken tot het zuiden. Ik ben in 2003 al een keer van zuid naar noord gereisd en heb dus al eea gezien toen.
We kunnen wel wat hulp gebruiken bij het opstellen van de planning. Deze ziet er totnutoe als volgt uit
HCM - 3 nachten
Mekong delta - 3 nachten
Phu Quoc - 4 nachten
Cat TIen (vliegen HCM of Dalat)- 2 nachten
Dalat - 3 nachten
Central highlands (tour met chauffeur) - 2 nachten
Nha trang/Mui Ne / Con Dao of een combi… - 5 nachten
Vragen die we hebben…
Wat is leuk voor de mekong delta? Georganiseerd via mekong lodge of toch op eigen houtje? We vinden het leuk als het iets minder toeristisch is…
Hoe passen we het strand het beste in? Het liefst heb ik 2 blokken aan het begin en eind. Wat zijn leuke bestemmingen? En wat is een logische route?
Is Cat Tien het waard om te bezoeken? Mijn jongste is nogal lui dus veel wandelen zit er niet in… Is het dan niet te omslachtig?
Tips voor een goede tour door de central highlands? We gaan het liefst een paar dagen met prive chauffeur. Kan vanaf dalat eindigend in Nha Trang ofzo. Maar kunnen ook in Cat Tien al starten.
Verder nog tips qua route of plekken die we niet moeten missen…? Alles kan nog omgegooid worden, ik wil graag een beetje logische reisroute.
Ter achtergrond: ik heb redelijk veel reiservaring in Azie en ook met de kinderen zijn we al een paar keer ver weggeweest (Cambodja en Thailand).
Ik denk dat ik de volgorde ga omgooien… Dit omdat Phu Quoc me leuker (mooier) lijkt dan Mui Ne en Nha Trang. Dus het huidige idee is de planning hierboven in omgekeerde volgorde te doen…
Bedankt voor je 2e post, zat ik ook aan te denken en is ook makkelijker voor een schema.
Zat zelfs zo te denken.
Aankomst Saigon
Door naar Mui Nee
Dan Dalat
verder door de central highlands ( bijv. Buon ma Thuot - Pleiku - Quang Nhai - Quy Nonh -en vliegen van QN op Saigon )
Geen Cat Tien, maar op de route door CH door een NP; deze 2 dagen in deze trip door CH.
Mekong Delta
Op eigen houtje of georganiseerd is een keuze natuurlijk.
Ik ben er nu een keer of 14 geweest en mijn aller mooiste trip van 3 dagen reizen door de delta was met een Sampang ( prive ).
Is wel een wat duurdere optie, maar alles bij elkaar scheelt het niet zo heel veel omdat alles inclusief is ( wonen, eten, excursies, reizen enz. )
Je kan kiezen uit diverse routes en duur; zou gaan voor 3 dagen met 2 overnachtingen ( extra kosten 3 dag zijn niet zo hoog en maakt het per dag goedkoper ).
Je kan zelfs gaan tot Rach Gia en dan de ferry naar PQ .
Je vaart dan door de delta en je komt op plekken waar geen tourist je geen tourist komt.
de boot is van alle gemakken voorzien en heeft zelfs wifi, woonkamer met bank en fauteuils, slaapkamer, badkamer, kluis,.
Wanner de kinderen slapen, kan je op het voordek, midden op de rivier, genieten van een drankje en de stilte.
Wanneer je dit zou willen, wacht dan niet te lang met boeken, want de boten zijn snel uitverkocht.
Hoi Ton,
Bedankt voor je snelle en uitgebreide antwoord! Je idee om met de sampang de mekong delta te bezoeken lijkt ons wel wat. Weet jij een betrouwbare touroperator waar we dit kunnen boeken? Ook voor de prive tour (denk dat het met de auto wordt…) door de central highlands zijn we nog op zoek naar een goede chauffeur/reisbureau. Ik heb er een paar gemaild ondertussen maar heb nog geen reactie gekregen… Over Cat Tien twijfelen we nog. Ik heb inmiddels contact met een lodge daar en het lijkt me toch wel erg leuk. Alvast bedankt weer!!
Fijn om te lezen dat een Sampang trip je wat lijkt.
Wanneer je daar voor gaat, krijg je er echt geen spijt van.
Zelf regel ik alles via Bufallo Tours.
Zitten overigens in dezelfde holding als de organisatie van het bedrijf van de Sampangs .
Ook voor de trip naar de highlands kunnen ze je zeker mee verder helpen en alles volgens jullie wensen.
De kosten van een tour door de central highlands (1200 dollar) in combi met een vlucht van Quy Nonh (350 dollar) reizen een beetje de pan uit… Ik ben het schema dus weer aan het bijstellen. Deze is nu als volgt:
HCM - Mui Ne - Dalat - Cat tien - Mekong (mekong lodge 3 nachten met programma) - Phu Quoc
In dit schema heb ik nog een paar dagen over… Heb jij tips voor bestemmingen? Ik dacht zelf aan een verkorte tour central HL (maar ik weet niet of je dan nog iets leuks kan doen). Of een extra bestemming in de mekong delta. Ik ben benieuwd of jij nog ideeen voor ons hebt!