Zuid Vietnam in augustus

Hallo,

We hebben de tickets naar HCM in de pocket. We gaan van 6 tot 20 augustus. Aangezien dit vrij kort is voor Vietnam willen wij het beperken tot Zuid Vietnam. We willen een paar dagen in HCM blijven, naar de tunnels en ook de Mekong Delta willen we zien. We willen eindigen op het strand. b.v. Mui Né. Heeft er iemand tips wat we het beste kunnen doen? Steeds na een excursie terugkeren naar HCM of kunnen we ook vanuit de Mekong delta doorreizen naar Mui Né? We willen namelijk niet te veel tijd kwijt zijn aan reizen, daarvoor zijn we er te kort. Maar willen natuurlijk ook wat zien van Vietnam.

Groetjes Ellen

Dag Ellen,

Misschien kun je deze vraag beter in het reiscafé stellen. Daar wordt actiever op gepost is mijn ervaring.

Hallo Ellen,

WGOPR heeft eigenlijk wel gelijk, daarom zie je vraag nu pas.

Ja, je jkan van de Delta ( beetje afhankelijk waar je zit ) meteen door naar Mui Nee.
Hou dan wel rekening met een lange reistijd van een uur of 8.

Maar je hebt natuurlijk nog meer opties in die 14 dagen.

Stel je arriveert in Saigon.

Dan 3 dagen saigon incl tunnels
3 dagen Mekong Delta
Vliegen op Danang en verblijven in Hoi An, strand en omgeving
Afzakken naar Mui Mui, starnd.
Dan naar Saigon en zo naar huis.

Is een idee, maar er zijn er nog meer .

Gr.
Ton.

Dank je wel voor je reactie. Als ik het zo lees denk ik dat we teruggaan naar Saigon en van daar de trein pakken richting Mui Ne. We hebben inmiddels voor drie nachten in Saigon een hotel en de laatste week hebben we een hotel in Mui Ne. Is het goed te doen met de trein? Lijkt mij een leuke ervaring en zie je nog iets van het land. Mekong delta gaan we dan boeken als we in Saigon zijn. Neem aan dat daar genoeg bureautjes zijn die daar excursies heen hebben.

Groetjes Ellen

Hallo Ellen,

Voor de Delta heb je voldoende bureautjes om iets te boeken.

natuurlijk kan je met de trein naar Mui Nee gaan, maar dat is wat omslachtiger.
Er is geen station in Mui Nee; kost je nog een uur reistijd van het Panh Thiet station naar je hotel.

Met de bus naar je Mui Nee hotel vergt net zoveel reistijd als met de trein naar het station van Panh Thiet.
Vanaf het station moet je dan ook weer vervoer regelen naar het hotel ( is ook extra kosten )
Zou dan misschien de bus opteren.

Gr.
Ton.