Omdat ik de afgelopen jaren keihard gestudeerd heb, heb ik besloten om er een jaartje tussenuit te gaan. Een jaartje rond reizen door Europa en Zuid-Oost Azië! In september ga ik voor 12 weken naar Frankrijk en kom ik in de eerste week van december terug in Nederland. Dan zou ik vanaf half/eind december naar Zuid-Oost Azië willen vertrekken om daar heerlijk rond te gaan reizen (natuur, cultuur, strand en vrijwilligerswerk, alles vind ik wel fijn). Ik wil voor Azië ongeveer 5 á 6 maanden uittrekken, en dan nog een klein tijdje in Oost-Europa rond kijken. Vooral voor de periode in Azië zou ik het gezellig vinden om een reisgenoot te hebben om samen dingen te ervaren en natuurlijk ook een stukje veiligheid. Ik zou graag naar Thailand, Nepal, Indonesië en Vietnam willen, maar dit hangt uiteraard ook af van mijn reisgenoot. Ik zit op een low/mid-budget en uiteraard met een backpack.
Wie ik ben? Willemijn, 20 jaar en op het moment nog een geschiedenis studente in Groningen. Wie ik zoek? M/V tussen de 18 en de 25 jaar, die samen met mij Zuid-Oost Azië wil gaan verkennen!
Je reisplan naar Azië spreekt me erg aan!
Ik heb ook mijn studie afgerond en had het plan om oktober/november naar Azië te vertrekken voor ongeveer een half jaartje. Ik wil graag rondtrekken en misschien vrijwilligerswerk doen. Graag zou ik door Nepal willen trekken en voor de rest van de landen sta ik open.
Heb je de reis al vastgelegd? ik sta ervoor open pas in December te vertrekken, dan heb ik nog kans wat meer te sparen…
Ik ben 21 jaar, kom uit brabant en ben zojuist afgestudeerd als HBO verpleegkundige. Voor mijn afstudeerproject ben ik 6 weken in Nepal geweest, vandaar de interesse in Azië.
Hoi Willemijn,
Ik ben Mirjam, studeer ook in Groningen en ben 21 jaar. Ik wil zelf na dit semester (dus vanaf half januari ongeveer) een reis gaan maken in Azië van ong. 6 maanden, inderdaad als beloning omdat ook ik zo hard heb gestudeerd haha. Ook andere bestemmingen, bijv. Nieuw-Zeeland of Noord-Amerika, lijken mij gaaf.
Ik weet niet of je nog in overweging wil nemen om iets later te vertrekken?
Landen in Azie die mij wel aanspreken zijn:
Japan - lijkt me goed als beginland, omdat het er heel schoon en veilig is. Ik heb zelf nog niet eerder een lange/verre reis gemaakt, dus ik vind het allemaal nog wel spannend.
Maleisië en Borneo: vanwege de orang-oetangs, dolfijnen, schildpadden en overweldigende andere natuur en lekker eten (veel fruitsoorten, saté etc.) Kuala Lumpur schijnt heel indrukwekkend te zijn.
China - verboden stad in Beijing en olympisch stadion, Shanghai en Hongkong, karstbergen en de muur natuurlijk! Misschien ook Tibet.
Verder heb ik van veel mensen gehoord dat Vietnam ook een echte aanrader is.
Opties zijn verder nog Thailand of Indonesië. Nepal trekt mij voor nu iets minder. Maarja, ik sta nog wel open voor andere bestemmingen hoor
Wat leuk dat je ook wilt gaan reizen! Helaas vind ik half januari toch wat te laat voor mij om te vertrekken. Ik hoop dat je nog iemand anders weet te vinden voor je reis!
groetjes,
p.s. Thailand is ook een erg goed land om in te beginnen!
Ik ben Noor, heb net eindexamen vwo gedaan en ben 18 jaar, wordt in november 19. Eind januari ga ik 8 weken vrijwilligerswerk doen in India en daarna ben ik van plan om nog een paar weken door zuid-oost azie te trekken zolang mijn financien dat toelaten;) dat is dus vanaf eind maart.
Ik neem aan dat jij dan ook nog ergens rondhangt in Azie…
Misschien kunnen we wel een stukje samen reizen, voor de gezelligheid én het is veiliger dan alleen.
laat maar wat weten…
groetjes, Noor