Heeft er iemand ervaring met reizen in zuidelijk India?
Ik wil vooral graag weten of Vellore de moeite waard is en of Chennai een beetje leuk is om wat langer te blijven. Ik hoor vooral over Chennai niet zulke positieve dingen.
Wij hebben vanuit Mysore de westkant, Kerala, bezocht en dat kan ik je zeker aanraden. Cochin vonden we heel erg leuk en bij Alleppey was de tocht met een houseboat prachtig.
groetjes,
Annet
Inmiddels ben ik terug en kan jullie vertellen dat:
Vellore de moeite waard is voor een dagtripje (Fort is mooi, parkje er achter is ook relaxed) vanuit Kanchipuram
Kanchipuram is een aardig stadje als je gek bent op tempels, verder is eer geen reet te doen. Eten kan je heerlijk bij de Saravannah Bahvan. Slapen is goed (maar heel duur) bij MM hotels dat e naast zit.
Chennai blijft een beetje een grote saaie stad. Je kunt je 1-2 dagen vermaken met St Thomas mount, de musea, het strand en fort. Slapen bij Broadlands is cheap en gezellig.
Trichy is ook een prima stad om een paar dagen te blijven. Maak van daaruit een dagtripje naar Tanjavoor. Mooiste Tempel van Zuid-India imo in Tanjavoor.
Als je naar Pondi gaat, kies er dan ook zeker voor om een dagtrip te maken naar Gingee (Sinjee) en naar Chidambaram.
Madurai is ok, maar niet heel erg de moeite waard.
Kerala is vooral heel groen en ultiem relaxed. Houseboat valt tegen, beter doe je 1 dagje kano door backwaters.