Vervoer van A naar B en hotel in Zuid India

Hallo,

November ga ik met mijn moeder een maand naar Zuid India. We hebben al een route (iets teveel nog vrees ik). Wie heeft nuttige tips hoe we van A naar B komen zonder teveel overstappen en weet leuke rustige, sfeervolle hotelletjes in de desbetreffende plaatsen.

Chennai - Mammalapuram - Vedanthangal Bird Sanctuary - Tiruvannamalai- Chidambaram - Tanjore - Tiruchirapalli - Varkala - Aleppey - Houseboat - Thattekad Bird Sanctuary - Silent Valley N.P. - Wayanad N.P. - Kannur - Dharmastala - Agumbe - Hampi - Chennai.

Groetjes Marjolein

Op www.dubu.nl staan veel India foto’s

hoi… leuk dat je naar zuid-india gaat…
ik heb er 5 maand gewoond voor school.
het is inderdaad veel voor een maand. vergis je niet inde afstanden. ik woonde in kancheepuram en op de kaart ligt dat heel dicht bij mammalapuram, maar daar doe je met de bus toch wel bijna 2 uur over…

ik heb veel met de bus gereisd. super goedkoop en je zit tussen de lokale bevolking. je moet er wel van houden want is het is hobbelig, druk en warm. ik heb toen mijn familie langs kwam ook veel met de taxi gedaan… is natuurlijk wel duurder, maar in vergelijking tot nederland kost het niets. is af ten toe ook wel even fijn die rust en comfort.
met mijn familie zat ik in mammalapuram in ideal beach resort… www.idealresort.com
is een luxe resort, ook wat duurder maar wel een hele fijne. een ander waar ik veel heb gelogeerd ook met zwembad is hotel seabreeze… (een stuk goedkoper) 404error. verder zijn er ontzettend veel backpackhotels… van heel goedkoop (paar euro) maar primitief tot wat luxere… het is echt een toeristenplek.

ik hoop dat je er wat aan hebt.

gr. pascal