2,5 maand Zuid-India naar Nepal

Hallo!

Binnenkort vertrek ik eerst naar Thailand/Laos. Dan wil ik vliegen vanuit Bangkok naar Chennai of Trivandrum. Van daaruit wil ik dan al backpackend naar het noorden gaan, misschien een binnenlandse vlucht of een vlucht naar Kathmandu.
Ik heb een ticket terug vanuit Delhi.
Is dit goed te doen in 2,5/3 maanden (i.v.m. de geldigheid van mijn visum)
En wat zijn de echte aanraders in zuidindia? Ik kan namelijk alleen maar veel vinden over Noord-India (jaisalmer/jodhpur e.d.)…

Nou, ik hoop wat te horen!

Groetjes,

Esther

hoi esther,

leuk dat je ook naar India gaat. Ik heb in 2007 5 maanden in Zuid-India gewoond.
Dus weet wel een aantal leuke plekjes.
Aan de oost-kant (tamil nadu) woonde ik in Kancheepuram (vooral bekend om zijn zijde en tempels), binnen 2 uur met de bus ben je in het badplaatsje Mahabilipuram ook wel mammalapuram genoemd. hier zijn heel veel backpackers en hier kun je ook in blotere kleding rondlopen. echt een leuk plaatjes om even onder de toeristen te zijn.
dan is Pondicherry, ongeveer 2 a 3 uurtjes zuidelijker de moeite waard. dit is een oud franse colonie geweest. veel europese gebouwen en frans eten… Madurai is de moeite waard, met zijn tempels en het kodai-kanal schijnt de moeite waard te zijn, ben ik niet geweest omdat de treinen vol waren geboekt.

ik heb een binnenlandse vlucht genomen naar de west kan (kerala) naar cochin/kochi leuk stadje. vooral het oude binnenstadje. in kerala zijn uiteraard de backwaters een must-do… een hele dag (en nacht) op zo’n houseboot… heerlijk.
in munnar heb je hele mooie theeplantages, zoals je het ook op tv ziet… prachtig
en ik ben naar het periyar national park geweest.

als ik je een tip mag geven. ik zou kiezen voor zuid of noord india. want in 2,5/3 maanden kun je zeker beide niet aan doen als je het goed wil doen. India is 90x zo groot als NL.
volgens mij is het via chennai via het zuiden richting mumbai in het oosten een mooie route.

het noorden is ook heel mooi. afgelopen oktober 5 weken geweest. heel anders. ik vond het zuiden persoonlijk leuker, maar daar heb ik ook veel meer tijd doorgebracht.

als je nog tips nodig hebt voor hotels of dergelijke… dan hoor ik het wel.

veel plezier met voorbereiden

groetjes pascal

1 like

Elke bekende reisgids heeft sightsees zat van geheel India.
Maar het punt is-je vergeet te melden hoe lang je hier (hier=BKK, Thaild) en deze regio wilt blijven. Je visum moet je nl. OOK binnen een bepaalde tijd na afgifte ‘‘gebruiken’’=de inreis doen. Het is overigens een stuk makkelijker (maar net zo duur) om je India visum pas hier in BKK te regelen-dus als je plannen toch wijzigen etc-ben je het geld nog niet kwijt.
AirAsia vliegt, maar vooral vanaf KUL/Malaysia, inmiddels als low-cost diverse kleinere Indiase steden aan. Er zijn geheel geen direct flights vanaf BKK naar die steden.

Hoi,

Bedankt voor jullie reacties.

Ik was sowieso van plan om mijn visum in BKK of KL te regelen, omdat ik eerst door Thailand en Laos ga.
Ik zag al op de site dat een visum aanvraag in BKK ongeveer 5 dagen duurt.
En Airasia heb ik ook gezien en lijkt me een goede maatschappij.

Ik merk ook dat ik meer afwacht wat er komen gaat en op dat moment meer ga beslissen wat ik ga doen. Maar juist door jullie tips heb ik een paar plekken die ik zeker aan wil doen en daartussen laat ik het vrij.

Thanks!

Esther