Trip 3 maanden India (& Nepal) - Advies gevraagd!

Hallo allemaal !

Ik vertrek over een kleine drie weken richting Thailand om vervolgens 20 augustus van Phuket naar Mumbai te vliegen.
Ik heb een India visum voor drie maanden (multiple entry) en zou ook graag Nepal bezoeken tussendoor.

Ik heb buiten m’n ticket naar Mumbai nog niets geregeld en ben ook niet van plan alles tot in de puntjes vast te leggen, maar ik zou toch een idee willen krijgen van de route en hoe ik overal kan geraken. Het is zo ontzettend groot… Een retourticket heb ik ook nog niet dus ook hier ben ik flexibel.

Ik heb wel wat ervaring met reizen in Azië, maar India is toch iets apart :slight_smile:

Wat zijn volgens jullie de dingen die ik niet gemist mag hebben in India?

Wat is de meest logische route vertrekkende uit Mumbai?

Dingen die ik oa zeker wil zien ; Goa, Taj Mahal, Rajastan, Cochin, Himalaya, …

Welke ervaringen hebben jullie met het vervoer? Is het mogelijk van Z naar N te reizen en Nepal te doen met treinen/bussen? Of neem ik toch beter af en toe een vliegtuig?

Alvast erg bedankt!
:wereld:
Jeroen

Vooraleer me aan een route advies te wagen. Heb je bij je multiple entry visa een stempel met toelating om India binnen de twee maand na vertrek weer binnen te mogen ?
Een multiple entry visum is geen garantie dat je India buiten kan en weer binnen zonder de twee maand regel te respecteren.

Denk er wel aan, je zit middenin de moesson.

En net nu ik dacht dat ik eindelijk van de visa problemen af was. Dat hele verhaal heeft me al vier reizen naar Brussel en 150 euro gekost omdat zij(!) de geldigheidsdatum van het visum 3 dagen te laat hadden gezet. Geen discussie mogelijk daar …

Ik heb hier op het forum even gezocht en vond je post ivm de stempels terug. Ik wil naar Nepal, heb dit aangegeven maar ik heb enkel het visum. Geen brief of stempel. Ik heb ook nog geen reis naar Nepal geboekt en zou hiermee willen wachten tot ik het zeker weet! Die toelating krijg ik niet zonder bewijs/ticket?

En je zegt dat ik dit op de ambassade v India in Nepal ook kan vragen. krijg je deze dan altijd of kan dit geweigerd worden? Anders zit ik vast in Nepal?!

Bedankt voor je antwoord!

Er zou een mogelijkheid zijn om een toelating te krijgen bij de Indiase ambassade in Kathmandu, maar dat kan ik niet zwart op wit bewijzen. Neem best even contact op met de visa dienst in België. In Antwerpen zijn ze naar mijn mening het vriendelijkst en zullen ze je wel een oplossing aanreiken.

1 like