Reisroute 4 maanden India - Nepal

Hallo!

Ik vertrek begin januari voor 4 maanden (eventueel 5 mnd) naar India.
Omdat er nu voor het visum wordt verlangt om een reisschema, ben ik mijn reis aan het uitstippelen maar vind het nog best lastig dus kan alle hulp goed gebruiken!

Mijn beginpunt is Mumbai waarna ik mijn reis zal vervolgen naar het zuiden.
Mijn plan nu is om de eerste 6 dagen in Mumbai te verblijven om vervolgens naar Goa te gaan. Vanuit daar naar Mangalore - Kerala - Kochi - Madurai - Chennai. Vanuit daar wil ik naar het noorden, maar ik vraag mij af wat de beste manier is, en hoeveel tijd ik daarvoor moet uittrekken?
Daarna wil ik verder afreizen naar het noorden, Varanasi - Agra - Jaipur - Jodphur Nepal en vanuit daar weer naar Delhi.

Wie kan mij helpen aan reistips? Plekken die ik echt niet mag missen, is mijn reis haalbaar?

Heel veel vragen maar hoop dat iemand mij uit de brand kan helpen…
Alvast dank!

PS: wie heeft er ervaring met het aanvragen voor een 6mnd multiple entry visum sind de invoering van de nieuwe regels?

Aan vier maanden heb je ruimschoots genoeg. Ik weet niet hoelang je van plan bent om op iedere plek te blijven… ik vond vooral het reizen tussen de plekken door het leukst. Met de trein zijn grote steden goed aan elkaar te knopen, dan pak je vanaf een station makkelijk een taxi/tuktuk naar het centrum waar je ook redelijk makkelijk een hotelletje of iets kan vinden. Als ik het me goed weet te herinneren heb je ook een trein die vanaf Chennai rechtstreeks naar Varanasi gaat - 40 uur ofzo. Je moet wel op tijd tickets voor de trein weten te fixen. Via deze site handige info: http://indianrail.gov.in/
En voor niet al te veel meer vlieg je met Air Sahara, Indian air of Kingfisher airlines het hele land door (tickets makkelijk te vinden via supersaver.nl). Als je jodphur/jaipur op je lijstje heb, dan is udaipur ook zeker een waardige toevoeging!