Hoi halloo,
Voor de mensen die al eerder gereisd hebben door Nepal en India;
Wij (ik vr. en 12 jarige zoon) zijn van zins halverwege oktober naar Nepal Kathmandu te vliegen. Daar willen we graag een makkelijke trekking doen en de hoogtepunten van Nepal bezien. Vandaaruit dacht ik om Sikkum eo te bezoeken en met de trein naar Varanasi en daarna weer door te rijden naar Jodpur en Jaisalmer etc. Ik heb ongeveer een week of 10, 11 ervoor uitgetrokken.
Wie heeft er leuke tips en of goede raad? Is het lang genoeg? Zuid India heb ik geschrapt wegens vermoedelijk tijdgebrek of doe ik ons dan tekort zonder dat dit nodig is?
Na India willen we Laos Cambodja en Vietnam graag zien maar ik kan niet echt voordelige vluchten vinden omstreeks januari 2012 die richting op. Iemand ervaring tips mbt tickets van India naar LCV?
Ik hoop dat er goede raadgevers zijn in deze…
groet, Angelique
Waarschijnlijk ben je wel op de hoogte dat India niet een land voor de beginnende reiziger is en ik denk dat het voor je zoon een hele uitdaging zal worden. Transport is tijdrovend en het is goed dat je niet ook nog het zuiden wil gaan bezoeken. Om gezond te blijven lijkt het me slim om voor luxe te gaan. Nepal is stukken anders en veel gemakkelijker. Een aanrader daar is om een rafting trip te doen. In India is Agra met de Taj Mahal erg mooi.
Een locale low cost carrier is AirAsia, zij vliegen van India naar Singapore. En van daaruit kun je overal heen. Als je vroeg boekt zijn de prijzen erg laag
Om vanuit India in Laos en/of Cambodia te raken kan je misschien best even kijken om vanuit Kolkatta te vliegen naar Bangkok (enkele jaren geleden ongeveer 100 € met Druk Air) en dan verder per trein naar de grens.
Ik ben nu bezig om te kijken of ik deels met de trein en deels met gids /chauffeur door India kan reizen. Natuurlijk staat Agra op het lijstje maar ook Jaisalmer en de kamelentocht. Misschien weet iemand of dat ook geschikt is voor iemand van 12? De blauwe stad en de roze stad. Varanasi met gids dan maar denk ik. En Sikkum Darjeeling ook met trein. kan iemand daar misschien iets over vertellen?
India en Nepal zijn vrijwel niet te vergelijken. India was een prachtige ervaring, maar niet echt relax en ook niet altijd even leuk. Ik denk dat als je met een goede chauffeur/ gids reist, het allemaal wel iets relaxer kan zijn.