Hallo iedereen!
Ik ben net afgestudeerd en wil een reis maken door zuid/centraal Amerika. Ik ben van plan om te vliegen zonder return flight, en ik zal denk ik niet minder dan 3-4 maanden weg blijven.
Mijn idee was om naar Buenos Aires te vliegen, en dan door de woestijn Patagonie in op de hoogte van Santiago. Vanaf hier zou ik dan naar het noorden gaan, door Chile, Bolivia, Peru en Ecuador. Heb ik nog puf/geld wil ik door naar centraal amerika, en mischien is dan Mexico een mooie plek om te stoppen.
Ik heb 5 jaar geleden 6 maanden door zuid-oost Azie en India gereisd en moest het toen redelijk goedkoop doen (was toen maar 18/19). Ik heb toen zo’n 300 euro per maand uitgegeven.
Nou heb ik deze keer wat meer geld, maar ik weet ook dat Zuid Amerika duurder is, met name Argentina en Chile. Mijn eerste vraag is dus of iemand mij kan vertellen wat mij te wachten staat. Zijn Argentina en Chile veel duurder? Wat ben ik kwijt in de rest van het continent?
Ik geef niet bijzonder veel uit maar een idee hebben van wat eten/slapen/vervoer gaat kosten zou erg fijn zijn ![]()
Mijn tweede vraag gaat over bergen. Ik loop graag een berg op, ik hou van een uitgading, maar ik vind het niks om dit met agencies te doen. Ik zoek dus eigenlijk bergen die je alleen of met andere mensen (maar zonder gidsen) kunt beklimmen. Het moet dus niet te gevaarlijk zijn, en de route redelijk makkelijk te volgen.
Graag hoor ik jullie ervaringen hiermee ![]()
Last, but no least. Ik was van plan om alleen te gaan maar ik sta ook open voor het idee om met iemand samen te reizen. Ik ben 23 (m) en spreek vloeiend Spaans - ik heb tot mijn 12e in Zuid/Centraal Amerika gewoond, en ben zelf ook half Spaans. Ik heb redelijk veel backpack ervaring - heb naast mijn trip in Azie meerdere kortere trips en wandelingen gemaakt.
Als iemand interesse heeft kunnen we mischien in contact komen.
Mijn email: lila_lh@hotmail.com
Groetjes aan iedereen ![]()