Beste forumhoppers, Braziliëkenners en reisfanaten,
Ik wil in Juli van dit jaar naar Brazilië. Nu is het oog gevallen op zuid… Paraná (Curitiba e.d.) om precies te zijn. Nu weet ik dat het in juli winter is en ik weet ook dat zuid over het algemeen genomen een koeler klimaat kent. Kan iemand mij informeren over of het prettig is daar te verblijven rond in de maand juli, doelend op te temperatuur?
Verder:
Heeft iemand een gouden tip voor een budgetvlucht (of combinatie van vluchten)?
Heeft iemand een goede website waar tegen redelijke prijzen appartementjes ter verhuur worden aangeboden? (Is vele malen goedkoper dan hotels namelijk!)
Heeft iemand nog tips, do’s, don’ts enzovoort?
Graag zou ik ook bijvoorbeeld een dag of wat mezelf nuttig willen maken door te werken op een schooltje of weeshuis of iets dergelijks. Zo sta je dichterbij de mensen en het is nuttig en buitengewoon leerzaam. Weet iemand een adresje in Curitiba?
Hoe is de natuur in Juli? Ik bedoel… is het net als een hollandse winter grauw en kaal?
Wil je verder iets kwijt waar ik mogelijk wat aan heb… info is ALTIJD welkom!
Dag Wouter,
Wij gaan ook in juli die kant op. Wij hebben de vliegreis bij reisbureau Brinkman in Enschede geboekt. Wij waren 1140 euro p.p. kwijt.
Niet echt een budgetprijs.
Vertrek: Amsterdam-Madrid-Sao Paulo-Foz do Igaucu.
Na vijf nachten: Foz do Igaucu-Curitiba
Na 14 nachten: Curitiba-Sao Paulo-Madrid-Amsterdam
Ik heb gehoord dat de temperatuur rond de 18 graden is. Het kan 's morgens heel koud zijn en als je pech hebt wordt het 15 graden.
Over het algemeen schijnt het, zoals wij dat noemen, slecht zomerweer te zijn.
Ik zal nog wel eens navragen of de scholen in juli open zijn. Er schijnt iets van een soort zomervakantie te zijn.
Ja, maar is alleen fijn als je een auto hebt want heb het al een keer gedaan met de ICE en toen mooi vlucht gemist door vertragingen (we kwamen vier uur te laat aan!). Bovendien betaalde we toen ook nog 100 pp aan treintickets omdat we een maand van te voren pas boekten.
Je moet gewoon sowieso niet via een reisbureau boeken die verkopen je namelijk gewoon de vlucht waar zij de meeste commissie op krijgen. Op internet kan je lekker rondshoppen. ^^
Aan Gabor en Jappelke,
Ik heb zelf gezocht naar goedkope vluchten in juli naar Foz do Igaucu en terug vanaf Curitiba. Het is mij niet gelukt zulke goedkope tickets te vinden. Mag ik vragen met welke maatschappij jullie vliegen.
Ponte
Beste Ponte, Ik vlieg met Iberia via Madrid. Ik heb vorig weekend geboekt en toen waren er nog een aantal goedkope tickets naar Rio en zat tickets naar Sao Paulo. Allemaal 740 euro. Succes!
Hallo Wouter!
Winters zijn hier in t zuiden wel koud maar niet kaal. Alles blijft mooi groen het hele jaar door, slechts een enkele boomsoort (Sombrero bv) verliest wel voor een paar weken totaal zijn blad maar dat valt in t niets bij de overdaad aan t verdere groen.
Koud is t echter wel en zeker Curitiba.
Kan ´s nachts tot rond t vriespunt dalen in t binnenland. Overdag stijgt t kwik dan meestal weer tot de 20C. Aan de kust van Parana en Santa Catarina is t dankzij t warme zeewater veel gematigder en vinden wij (omgeving Florianopolis) t bij 10C al een verwchrikkelijk koude nacht. 250 km landinwaarts van hier (Srra do Rio do Rastro e.o.) sneeuwt t echter gewoon wel elk jaar!
Verder naar t zuiden (Rio Grande do Sul) wordt t wel steeds kouder mede omdat t zeewater daar ook de koude golfstroom heeft (vanaf Garopaba naar t zuiden) .
Wat betreft de vliegprijzen ligt t gemiddelde momenteel vanaf €750 naar Sao Paulo. Als je vanuit t noorden zou willen beginnen is een optie met een chartermaatschappij (www.condor.de), hebben evt ook goedkope enkele reistickets.