Het weer in juli en augustus en waar naar toe?

Hoi wij willen graag naar Brazillie maar zijn afhankelijk van de zomervakantie dus 1 augustus kunnen we pas weg.
Hoe is het weer daar dan en waar moeten we heen als we zon en een lekkere temparatuur willen.

silvia:zon02:

In juli - augustus is het hier winter, dan zou ik een stuk ten noorden van Rio blijven, b.v. Bahia, Natal of nog verder omhoog in het noord-oosten / noorden van Brazilië.

Ten zuiden van Rio is het overdag vaak wel aardig weer (22 - 24 gr) maar frisse nachten (zuid-oost Brazilië) en af en toe een kou front uit het zuiden met een paar dagen regen en afkoeling.

In het noordoosten (Ceará, Pernambuco etc) is het het hele jaar zomer met temperaturen rond de 30 graden.

In Rio lopen gedurende de nederlandse zomer mensen met jassen aan op straat.

Mijn dochter komt ieder jaar in juli - augustus maar loopt echt niet met een jas over de straat hier aan de kust. Het komt wel eens voor dat een koufront komt maar overdag is het zelden onder de 20 graden aan de kust (staat SP). Ze gaat regelmatig naar het strand omdat het overdag met een graad of 22-24 daar goed uit te houden is daar.

São Paulo stad is een stuk frisser omdat dat op pakweg 900 meter hoogte ligt (Hoogvlakte) en daar koelt het wel flink af tot soms wel 5 graden 's nachts. Ik moet er wel bij zeggen dat hier 20 graden met een wind echt anders aanvoelt dan in NL, een stuk frisser dus.

Voor echte tropische waardes moet je inderdaad, zoals al beschreven, in het noord-oosten / noorden zijn in die periode. Vanaf september begint het zuid-oosten wat meer op te warmen.

Dus zouden we meer richting Bahia,Natal,Pipa die kant op moeten?

alvast bedankt voor jullie reacties.:zon02:

Beste Silvia,

Het Noordden - Noord oosten is inderdaad aangenamer van temperatuur dan het Zuiden in je voorgenomen reistijd.

Fortaleza, Natal etc… hebben het hele jaar een goede aangename temperatuur maar is beduidend toeristischer en dus ook duurder, iets zuidelijker (Sergipe - Aracaju) heeft een temperatuur van rond de 25 graden gemiddeld, het regenseizoen is van juni tot september. Dan is de kans op een bui redelijk groot, dit heeft weinig invloed op de temperatuur maar kan wel een strand bezoek in de war schoppen.

Als je van toerisme houdt kun je het beste naar Natal - Fortaleza, als je wat van meer rust zou je kunnen overwegen iets zuidelijker te gaan.

Succes met je verdere plannen.

Beste Silvia,

Het Noorden - Noord oosten is inderdaad aangenamer van temperatuur dan het Zuiden in je voorgenomen reistijd.

Fortaleza, Natal etc… hebben het hele jaar een goede aangename temperatuur maar is beduidend toeristischer en dus ook duurder, iets zuidelijker (Sergipe - Aracaju) heeft een temperatuur van rond de 25 graden gemiddeld, het regenseizoen is van juni tot september. Dan is de kans op een bui redelijk groot, dit heeft weinig invloed op de temperatuur maar kan wel een strand bezoek in de war schoppen.

Als je van toerisme houdt kun je het beste naar Natal - Fortaleza, als je wat van meer rust zou je kunnen overwegen iets zuidelijker te gaan.

Succes met je verdere plannen.

Wel, ik woon al enkele jaren in Bahia (Recôncavo, Salvador) en mijn vaststelling is eenvoudig het hele jaar door zijn er amper temperatuurverschillen. Het gaat van 29° in de winter tot 32° in de zomer.
In ‘onze’ winter hier hebben we wel meer regen, 2010 vond ik een uitzonderlijk jaar terzake. In al de jaren dat ik hier woonde zag ik nog nooit zo veel regen. Maar goed laat je dat niet afschrikken het regent niet meer dan in België hoor. Alleen gaat het hier soms heviger, als het giet dan giet het ook echt.

Moest je meer info willen over Bahia mag je me altijd een pm sturen of contact nemen via msn.

Tropische groet