Ik ben van plan om een rondreis door Brazilie te maken. De reis bevat de volgende plaatsen: Curitiba, Foz do Iguaçu, Bonito, Paraty, Ilha Grande en Rio de Janeiro.
Nu wil ik graag weten wat de beste periode is om deze plaatsen aan te doen? Ik hou van zon en warmte, dus dat is van belang. Ik zit te denken aan juni, juli of augustus 2015 (wintermaanden in Brazilie).
Ik heb al veel sites geraadpleegd maar ik kom er niet uit.
Welke maand(en) raden jullie aan als je houdt van zon, warmte en mooi weer?
Ik hoor het graag!
vorig jaar hebben we ongeveer dezelfde route gedaan als jij aanhaalt (buiten Curitiba & Paraty). Dit was wel in september/oktober en het weer rond deze periode was behoorlijk wisselvallig. We hebben 1 dag echt regen gehad, vele dag bewolkt waar de zon niet echt doorkwam (maar wel nog warm) en soms was het echt puffen
De wintermaanden (jun-aug) kunnen best fris zijn. Vergeet niet dat de zuidelijke deelstaten een enkele keer (natte) sneeuw krijgen of nachtvorst, al zal de tempertuur rond Rio zelden of nooit onder de 10 graden dalen.
Dat is natuurlijk niet altijd zo. Gisteren bijvoorbeeld was een zonnige dag met een temperatuur van rond de 25 graden in Rio.
Maar als je echt van zon+warmte houdt zou ik niet veel zuidelijker gaan dan Rio in de wintermaanden. Beter is dan b.v. Bahia of nog meer naar het NO. Dan zit je redelijk dicht bij de evenaar.
Ik ben zelf in Maart geweest. We hadden redelijk weer. Warm dat continue, maar ook bewolking en 2 dagen regen.
Heb ook een reisverslag online. Ben alleen niet in bonito geweest.