Advies!

Hallo allemaal,

Ik zou deze zomer graag naar Brazilie op vakantie willen. Alleen wil ik graag wat advies. Is het in de periode juli / augustus wel leuk om te gaan? Omdat het daar dan winter is kan ik me voorstellen dat er veel restaurantjes / barretjes dicht zijn. Ik heb gelezen dat het weer daar het hele jaar goed is maar betekent dat ook dat je heerlijk op het strand kan liggen? Ik wil samen met een vriendin een week een rondreis maken en daarna nog een weekje zon, strand en uitgaan. Nu lijkt Pipa of Ponta Negra me heel leuk maar het schijnt dat Fortaleza een beter uitgaansleven heeft (niet onbelangrijk!! ). Wie kan mij advies geven?

Alvast bedankt!

Groetjes Renate.

Het is daar nog heet genoeg hoor. Wel eerder donker dan bij ons (altijd om een uurtje of 6 ofzo rond de evenaar). Rio ligt ten zuiden vd evenaar. Geen garantie op goed strandweer in die periode. Het kan best 20+ met zon zijn, maar regen kan ook. Zoek eens naar een climate chart ofzo… Fortaleza is ranzig (zegt men). Travestieten die hun k**t proberen te verkopen enzo. Pipa heb ik goeie verhalen over gehoord.

Voor zover ik heb gehoord zou Jericoacoara een super uitgaansleven moeten hebben maar ik weet niet wat voor stijl. En ik geloof niet dat daar rechtstreekse vluchten op gaan vanuit Nederland, dus wellicht moet je dan zelf met een bus daarheen reizen vanuit een andere plaats.

Qua klimaat gewoon even kijken op internet; het land is bijna zo groot als een continent dus het weer verschilt ook nogal, zoals dat tussen Spanje en Nederland ook doet.

Als je alleen maar gaat voor strand en uitgaan, kun je misschien beter naar een land gaan dat minder ver vliegen is.