Eind juli gaan we 4,5 week naar Brazilie.
Lekkere relax vakantie. Anderhalve week rond en in Rio & Buzios, week Pantanal, dan Ila Grande en Paraty.
We hebben dan nog een weekje over. Gezien het weer in augustus in Rio willen we nog een week strand hebben. Want in augustus is het niet echt strandweer in Rio de Janeiro.
Nu mijn vraag. Wat is voor de 2de week van augustus de beste strandbestemming in Brazil? Ik zie dat halverwege augustus de voorspelde regenval voor Salvador & Recife aanzienlijk is. Is Fortaleza dan beter?
Is wat verder vliegen, maar een zonnetje is wel zo fijn.
Wat vinden jullie?
Alvast bedankt voor jullie input.
Hier in Salvador is het inderdaad “winter” …
Wat houdt dat in ?
Meer regen ?
Mjah, ongeveer … er staat echter weinig regelmaat op. Ik heb hier een jaar meegemaakt (2010) dat het in augustus 1 week aan een stuk pijpestelen regende. Het kan dus tegenvallen (in dat geval biedt Salvador en omstreken voldoende alternatieven) maar evengoed perfekt meevallen dat je misschien zelfs helemaal géén regen hebt.
De temperatuur in augustus bedraagt hier gemiddeld 28° wat dus bijzonder aangenaam blijft en ook de mogelijkheid openlaat om te zwemmen in de zee of in de Allerheiligenbaai (2de grootste baai ter wereld na Hudson).
Aarzel niet contact op te nemen als je bijkomende info wenst !