Brazilie in onze zomermaanden

Beste Brazilie kenners,

Wij willen volgend jaar 3 weken naar Brazilie in juli. Wij zijn twee volwassenen en een zoon van 16.
Wij houden van de natuur (wildlife), duiken/snorkelen.

Mijn idee was om van Rio naar Iguazu te reizen en vervolgens naar de Pantanal.
Afsluitend een duikbestemming.

Nu is mijn vraag:

1. doe ik hiermee Brazilie tekort en mis ik iets essentieels ?
  2. wat is een goede duikbestemming in de braziliaanse winter ?
  3. Is Iguazu handig in de wintermaanden ? Gem. temperatuur ? Koude nachten ?
  4. Is juli een goede reistijd voor de Pantanal ?

Marinka

Je kan in de buurt van Rio prima duiken, bijvoorbeeld op Ilha Grande.

Het bezoeken van de Pantanal kan je inderdaad het beste doen in de maanden tussen mei en october (droge seizoen). Foz do Iguaçu kan je echter het beste bekijken in de regen periode (dezember tot mei).

Als je van natuur houd, zou je eens moeten denken aan Chapada Diamantina, Jalapão ou Lençóis Maranhenses.

Arraial do Cabo is de beste plek om te duiken in de regio, liggen ook veel scheepswrakken.
http://www.brasilbar.com/blog/archives/top-10-best-snorkeling-locations-in-brazil

Tussen Iguazu en Pantanal ligt het plaatsje Bonito, hele mooie snorkel tripjes!

Wij zijn twee jaar geleden met de kinderen in juli naar Brazilie geweest. Wij zijn begonnen in Sao Paulo, Parati, Ilha Grande en Rio Vervolgens met een binnenlandse vlucht naar Campo Grande om de Pantanal te bezoeken voor 3 dagen. Koers richting Bonito (aanrader) en als laatste Foz Iguazu. Daar hadden we prachtig zonnig weer maar we hoorden dat het de dagen ervoor geregend had. In de ochtend was het koud en s´avonds koelde het ook flink af. We hebben tijdens onze gehele reis prachtig weer gehad met 2 dagen regen. Eén dag in Rio en dat was wel jammer.
Succes met de voorbereiding. Het zal een mooie reis worde

Dank je wel voor je informatie. Hoe zit het met het klimaat in Parati en Ilha Grande ? Is het daar ook 's ochtends en 's avonds koud?
Voor Rio willen we inderdaad wat extra dagen uittrekken.
Welke fazenda hadden jullie geboekt in Campo Grande ? Wij willen graag een fazenda met goede gidsen, excursies en een goed kans op wildlife.

In Parati en Ilha Grande koelt het s´avonds af en moet je een lange broek aan. Overdag is het zonnig en aangenaam. Ilha Grande is zeker een aanrader met mooie strandjes en je kunt er snorkelen en wandelmogelijkheden.
In de Pantanal hebben we drie volle dagen in Pousada Xaraés gezeten. Elke dag hadden we een ochtend en middag activiteit zoals kanoën, wandeltocht, paardrijden, piranha vissen, 4x4 safari etc… Het eten was er lekker en goede gidsen. Het is kleinschalig en er waren drie andere gezinnen op het moment dat wij er waren. Overdag was het warm en tussen de middag konden de kinderen zwemmen in het zwembad alhoewel het water koud was. Ook hier koelde het s’avonds af en moest je een lange broek aan. Na de Pantanal zijn we naar Bonito geweest wat zeker voor de kinderen een aanrader is.
Als je nog vragen hebt dan hoor ik het graag.

Liza

Hartje winter (juni/juli dus) schijnt de zon niet altijd, en dan kan de temperatuur overdag best wel een eind onder de 20 graden zakken. En ´s avonds en ´s nachts dus nog veel minder.

Dat is niet zo heel erg als je actief blijft, maar als je even gaat stilzitten kan het onaangenaam koud worden. Bedenk ook dat vrijwel niemand hier een verwarming heeft.

Ik zit hier nu in huis met een dikke trui aan. Maar dat is in de bergen.