Brazilië in mei of juli?

Hallo,

Mijn vriend en ik willen komend jaar een rondreis maken van zo’n 2,5 tot 3 weken door Brazilië, nu heb ik al veel hier gelezen en veel informatie opgedaan, alleen kom ik er niet uit of het nou prettiger is om in mei te gaan of in juli (dit zijn de maanden die we vrij kunnen krijgen).
We gaan eigenlijk alleen om de natuur en de dieren dus de steden hoeven we niet te zien. Dit is tot nu toe ons reisschema:
Beginnen in Foz do Iguazu, daarna Bonito, daarna de Pantanal en daarna eindigen op een mooi strand, ik zat te denken aan Ilha Grande. (de amazone hadden we er ook bij willen doen maar dit wordt een te grote reis en dus te duur helaas)
Nu komen mijn vragen…
Ik heb begrepen dat het in juli wintertijd is en in zuiden van Brazilië dan ook de meeste regen valt? dan valt Ilha Grande dus af want de stranddagen willen we lekker warm weer hebben, ook 's avonds, dan zouden we van Campo Grande naar het noordoosten moeten vliegen en vanuit daar naar huis wat de reis dus een stuk duurder maakt?
Is het in juli ook fris en meer regen bij de watervallen in Foz?
Om die redenen waren we dus aan het denken om in mei te gaan, hoe zijn de temperaturen dan bijv in Ilha Grande en is dat veel verschil?
Een nadeel in mei wat ik me bedacht is het water in de Pantanal… ik heb gelezen dat ik juli de Pantanal redelijk droog staat en je kan wandelen en het beste dieren kan spotten. Kan iemand me meer vertellen over hoe de Pantanal erbij ligt in mei en of je dan alleen maar met bootjes kunt gaan en minder kans hebt om dieren te spotten? We willen ook graag gaan paardrijden daar.

Ik hoop dat jullie me kunnen helpen, alvast bedankt! :slight_smile:

Groetjes Suzan