Zuid Amerika september

Ik zou graag naar Zuid Amerika gaan, meerbepaald Peru, Bolivia & Argentina.
Vanaf september…
Daar ik geen letter spaans spreek zie ik de reis nog niet gebeuren. Ik ben begonnen om wat basic-words te leren via mijn boekje!(ik leer wel uit ervaring…)
Maar moest er nu een super enthousiasteling ook die richting uitwillen, voel je dan vrij om te reageren!
Drie belangrijke puntjes om met mij te reizen zijn

• low budget met daaraan gekoppeld avontuur
  • cultuur en respect
  • Humor en genieten!
  • Ervaring met reizen is goed meegenomen (spaanse spraakwatervallen is ook pluspunt, maar als je dat niet kan, dan mag je gerust mijn boekje lenen :wink: )

hallo !!
Wij gaan vanaf september waarschijnlijk naar zuid amerika … Omdat wij ook geen woord spaans kennen gaan we een taalcursus volgen in ecuador en daarna doorstrekken naar het noorden …

De cursus is niet echt duur en je kan verblijven bij een lokaal gezin …
Lijkt je dit iets ???
laat iets weten

groeten Kaat en Karolien

Hi Tilde, Kaat & Karolien!

Ik ben Michèle en ik ben ook van plan om in september naar Zuid-Amerika te vertrekken. Ik wil ook eerst wat Spaans leren en vervolgens reizen. Ga in beginsel nog alleen, maar kijk toch wat rond naar andere reizigers in die richting. Heb wel alleen-reis-ervaring van een jaar Australia & NieuwZeeland vooraf aan mijn studie (gewééééldige tijd!). Inmiddels 23 jaar, mijn derde jaar geneeskunde afgerond en klaar om weer even te vertekken!

Hoop van jullie te horen.

groetjes Michèle

ps. ben te vinden op www.facebook.com, Michèle Bijlefeld

Als low-budget de bedoeling is en je wil meer van een land zien dan alleen wat er in de Lonely Planet staat, meld je dan eens aan bij www.hospitalityclub.org. Dit is een club mensen die het leuk vindt om slaapplaats(en) aan te bieden bij hun thuis, gratis! Ik was zelf actief lid in Buenos Aires, maar ben nu verhuisd naar Bariloche en heb geen plek meer helaas. Maar het heeft me heel veel vriendschappen opgeleverd en je leert als toerist direct veel meer (vaak jonge) mensen kennnen, die je mee op stap nemen. In Argentinië, maar eigenlijk in heel Zuid Amerika is de HC erg populair en actief, dus zeker in de grotere steden zijn er altijd wel mensen te vinden die willen ‘hosten’. En er zijn ook iedere week wel feesten georganiseerd :slight_smile: Nu heb ik vaak genoeg van Nederlanders gehoord “Is dat wel veilig?” natuurlijk, maar ik heb zelf alleen maar zeer positieve ervaringen gehad. Gaf mijn gasten ook op dag 1 de sleutel van m’n huis, geen probleem! Bueno, een optie die het bekijken misshcien waard is. Overigens heb je ook couchsurfing (.com?) en GlobalFreeloaders, soortgelijke organisaties.