Ik wil begin april samen met een vriendin voor ongeveer vier maanden naar zuidamerika… We hebben nu dus ongeveer 2 maanden de tijd om te bedenken hoe we deze maanden verder gaan invullen! Op zich een leuk idee, maar we hebben nog wel heueul erg veel vragen en onduidelijkheden. Ons plan is om (equador?) peru, bolivia, chili, argentinie en een stukje brazilie aan te doen. En dan in die volgorde. Is dit een goed plan?!
Waar kunnen we het beste landen, en vanaf waar vertrekken we weer naar Nederland?
Buiten de vliegreis; Hoeveel geld geef je uit in 4 maanden (er bij vanuitgaand dat we ook een half jaar door India hebben getrokken, waarbij we in de cheapste hostels sliepenen aten van de straattentjes…) We begrepen dat we ong 25 euro pp per dag moesten uittrekken… Maar how about excursies etc. En is alles te doen per trein/ bus, of zul je ook stukken moeten vliegen?
En last but certainly not least:
Op dit moment spreken we nog GEEN spaans. Ik heb me laten vertellen dat we dan mooi een probleem hebben…
Hoe fixen we dit? Kunnen jullie ons aanraden om daar een cursus te volgen? Waar? Kosten? En wel of niet accomodatie daarbij boeken?
hmmm. Nou dat was het wel even… Hoop dat jullie ideeen hebben! Zou fantastisch zijn!
Woehoe! Heb er zin in!! :biggrin:
Peru, Bolivia en Chili OF Ecuador, Peru en Bolivia lijkt me voldoende. Argentinië en Brazilië zijn landen met nog grotere afstanden en wordt al wat gecompliceerder. Ruim een maand per land is mooi, en kan genoeg zijn om flink wat te zien. Het eerste advies is dus wat te snijden in het programma, helemaal als je eerst nog wat Spaans wil leren - trek daar circa minimaal drie weken voor uit.
In een stad als Quito kan je na aankomst eenvoudig een Spaans schooltje zoeken, en een hostel vind je ook zo. Vantevoren boeken is niet nodig, is alleen maar duurduurduur. Als je wat snijdt in jullie programma, hoef je niet te vliegen. Vnl. met de bus.
Als je Peru-Bol-Chili doet, kan je beginnen in Lima en eindigen in Santiago bijv. Doe je Ec-Peru-Bol, dan kan je beginnen in Quito en eindigen in Sta Cruz, Bolivia. Sommige tours zul je met gids en-of touroperator moeten doen, voor andere neem je een taxi of ga je lopend naar toe.
Sla Samaipata (Bolivia niet over), vier diverse landschappen in één regio ! Je komt ons dan ook tegen: www.andorinasamaipata.com
Super dat je Z-Amerika aan gaat doen… zal je geen spijt van krijgen.
Spaans is wel heel erg handig (lees bijna noodzakelijk) voor landen als Ecuador, Peru en Bolivia. In Chili en Argentinie is al weer wat ontwikkelder en dus wordt daar ook meer engels gesproken. Maar taalcursus zou ik wel aanraden…
Als je vliegt op Quito kan je gelijk daar een week of 2 taalcursus doen!
Verder zou ik me berpeken tot Ecuador, Peru, (noord)Chili en Bolvia ga ervanuit dat als je een land een beetje goed wil zien je minimaal 1 maand nodig hebt. Vergis je ook niet in de afstanden… Peru is al heel erg groot, vele busuren of idd zu nu en dan een binnenlandse vlucht om dagen te winnen.
Spaar extra voor de Galapagos eilanden… dit wordt vaak overgeslagen i.v.m. een beperkt budget (dit hebben wij 4 jaar gelden ook gedaan, maar zeer lang spijt van gehad) Nu zij we er wel geweest…GEWELDIG… tot nu toe ns hoogtepunt van onze hele reis (en we zijn al een half jaar onderweg)
Ik denk dat je het met 25 euro net niet gaat redden… Tenzij je echt heel low budget reist. Ik vond busreizen in Peru en Chili erg duur…
Voor meer info verwijs ik naar onze site, een deel van onze route die we nu aan het doen zijn beslaat jouw reis.
Heb jullie sites bekeken en nu krijg ik er helemaal steeds meer zin in!
Maar ik hoor idd verschillende verhalen over de kosten… De 1 zegt 25 euro lukt prima per dag. De ander zegt dat lukt echt nooit… Hmm… Waar zouden dan wel op kunnen rekenen denken jullie?
Maar Quito is dus oa goed om te starten… Ik heb ook verhalen gehoord over ernstig crimineel…
Ik vind het altijd lastig te beoordelen waar ik dan van uit moet gaan. In India hoorde ik ook steeds dat ik allerlei gebieden meost vermijden, en als ik dan toch ging, was ik verrast door alle vriendelijke mensen…
Raden jullie bijv Patagonie echt af, ivm de afstanden? Wat moet ik me hierbij voorstellen, qua reistijden etc, als je lowbudget wil gaan? (ook als je bijv Peru doorkruist?)
Ik vind het zelf altijd prettig om niet te gehaast te reizen, ik vindt uren in de bus soms al een geweldig op zichzelf (ook als ik er bont en blauw uit kom)… maar ja, ik wil natuurlijk ook niet alleeeen maar in de bus zitten…
Beetje algemene vragen allemaal he… Komt doordat we er nog niet helemaal uit zijn wat t allemaal moet worden.
Hoop weer wat te horen, want ik ben nu ook helemaal blij met jullie reacties!
Hallo Kijk eens op www.latinoffroad.com
ook kan je hier wel informatie krijgen over zuid amerika.
Als je gaat reizen wel een beetje rekening houden met de seizoenen.
dit vooral zuid Argetnie en Chili . maar het is spectaculair in Patagonia.
veel reisplezier .
Hallo .
Nou als het hier zomer is dan is het winter in Argentienie. en chili.in het noorden is het goed weer . maar wil je naar het zuiden dan moet je wel in de maanden december . tm. maart.
de rest van zuid america heb je alleeen te maken met regen seizoenen , maar dta verschilt van land tot land en of je in het hoog gebergrte zit of aan de kust of in de amazone. maar check het wel voor je gaat.