Ff Lekker Weg

Hallo hallo

Ik ga van nov. -febr. naar ecuador, peru en bolivia. Is er iemand met dezelfde plannen, ideeen of tips? Ik begin met een weekje spaans en daarna…? Reizen en/of vrijwilligerswerk, beetje afhankelijk van mijn budget en hoe alles loopt.
Kan iemand mij adviseren hoeveel geld ik zo ongeveer nodig zal hebben voor 4 maanden excl. ticket?
Is er misschien iemand die even samen wil reizen? …etc.

Groetjes Anke

Dan zitten we er ongeveer dezelfde periode! Ik ga van september tot februari naar Zuid Amerika. Ik begin in Ecuador en ga via Peru, Bolivia en Argentinië naar Chili toe. In Ecuador wil ik een maand Spaans leren. En ook vrijwilligerswerk doen.

En over je geldvraagje… Van de meeste mensen die in Zuid Amerika zijn geweest, hoor ik dat je met zo’n 15 tot 20 dollar per dag kunt rondkomen.

Wie weet komen we elkaar daar nog tegen… je weet maar nooit of we een stukje samen kunnen reizen. Mensen zijn overal. Veel plezier!

Anke,

Wat betreft Bolivia is het eenvoudig: er zijn mensen die met een budget van 10 dollar al rondkomen. Maar ga maar even uit van 15 dollar. Een busreis van ca. 10 uur kost gemiddeld 50 Bolivianos (8 Bs is een dollar), bijvoorbeeld. Een lokale lunch kost 5 tot 8 Bs. Kamperen is niet zo algemeen, maar als je informeert en eea vriendelijk vraagt, dan kan je soms bij mensen op hun terrein je tentje neerzetten. Je wordt soms wat vreemd bekeken (m.n. in de afgelegen streken), maar beleeft zo mooie avonturen.

Chili is wat duurder.

Maak je niet druk over samen reizen met anderen. Je komt altijd wel anderen tegen, soms kan je met die persoon een tijdje optrekken als het klikt. Maar vrijheid is ook kostbaar. Alleen reizen is daarnaast erg leerzaam, mbt het nemen van beslissingen, de dingen beleven, alleen heb je altijd een beter oog voor natuur, in mijn ogen.

Je bent tzt van harte welkom bij ons (een Boliviaans-Ned. koppel) in Samaipata, Bolivia. Deze streek staat bol van avontuur, nevelwoud, het ligt op de grens van de tropen en de Andes, je kan hier fietsen, wandelen, vissen, relaxen. Tussen november en februari is het zomer en is het hier erg groen en lekker warm. Binnenkort is onze pagina (www.andorinabolivia.com) online (als t goed is). Ons mailadres is noilenna@hotmail.com

Waar ga je Spaans studeren ? Heel persoonlijk, maar een weekje lijkt me wel erg kort. Als je een goed taalgevoel hebt, trek er dan minimaal twee weken vooruit. Ik zelf geef conversatielessen Spaans (dus aan mensen die al enige basis hebben), verder beschikken wij vanaf december over drie slaapkamers, een ´Picture-Art Gallery´, ontbijten en lunches, terras en muziek is aanwezig.

Suerte con prepararte ! (sterkte met je voorbereiding !)
Anne - Doriña