Hoi ik wil graag rondtrekken van zuid amerika naar midden amerika en denk aan de landen bolivia, peru, ecuador, cili, honduras, mexico. Ben nog in nadenk en organiseer stadia vind alles leuk dat is de narigheid. Wil eerst een taalcursus doen en dan rondtrekken voor 4 tot 6 maanden of langer. Ik ben hevig geinterreseerd in de cultuur en natuur. Zoek een leuke mede reiziger/ster of meerdere. Of mensen waarmee ik wat dingen kan afspreken als ik daar ben. Leuke sugesties zijn ook altijd welkom.
Bolivia is een goed land om taalcursus te doen. De mensen daar spreken het duidelijkst spaans en zijn daarom goed te verstaan. Een bijkomstig voordeel is dat het het goedkoopste land is. Wanneer ben je dit alles eigenlijk van plan?
Ik ben zelf 9 maanden aan het rondreizen en ben ook in Bolivia begonnen, ook een taalcursus en vrijwilligerswerk. Nu zit ik in Brazilie en verwacht rond eind Maart een tijdje in Ecuador te zitten en in Mei/Juni in Peru. Half juli vertrekt mijn vliegtuig vanuit La Paz naar Nederland.
Mooi idee natuurlijk. Ik wil je op je hart drukken niet te snel een taalcursus vanuit NL te boeken, dat pakt meestal fiks duurder uit. Het is niet zo moeilijk om ter plekke iets te vinden, als je maar wel zeker weet dat je je redelijk in het begin een dorp of stad bevindt, waar Spaans is te leren.
Maar organisaties zoals Activity Int. rekenen veel te veel en bieden dan ook nog eens een maand (duur betaald) vrijwilligerswerk, waarbij een maand gewoon erg kort is, omdat het inwerken en opbouwen van een band met mensen en locatie waardevol is.
Ik ben ooit zelf in Guatamala begonnen ($ 115 per week, 25 uur per week zelf met leraar in te delen, en incl. familie, eten en slapen).
Zoiets wil ik ook graag in Bolivia starten, waar ik met (Bolv.) echtgenote woon, in het bergdorpje Samaipata. Als je wilt, zou je misschien zelfs bij ons Spaans kunnen leren. Wij gaan dan op zoek naar een leraar en familie om te verblijven. Ik ben nu vier maanden in NL voor een trouwerij en ik combineer dat met wat werk hier. In Samaipata hebben we een Foto/Kunstgalerie met van alles en nog wat (homepage in de maak). Half juni zijn we weer compleet in Samaipata.
Wil je meer weten over wat dan ook, mail dan gerust.