Ik ben het eens met Sander, en grappig want ik begon ooit met die route van Koning Aap hier te posten als voorbeeld, grappig om te zien dat anderen het overnemen. Dat is inderdaad een route die precies de highlights meepikt op de logistiek handigste manier.
Zelf zou ik wel denken dat je meer tijd nodig hebt dan Koning Aap ervoor uittrekt, zij hebben alles immers al van tevoren geregeld en jij moet nog ter plaatse de bustickets en tours en hotels zoeken en regelen.
Tegelijkertijd is dit wel een route waarmee je geen dubbel reizen hebt en toch wat van noordelijk Chili meepikt, wat ook mooie bizarre maan-achtige landschappen heeft, en geisers enzo (El Tatio).
Echt zo goedkoop als Azië zal het niet zijn, vooral Chili is flink duurder.
Wat handig is om te weten is dat je in Uyuni tours kunt boeken die starten in Uyuni en eindigen in San Pedro de Atacama (Chili). Dat scheelt ook dubbel reizen. Zo’n tour kost 3 of 4 dagen. Met wat googlen kun je meer info vinden.
Die Salar de Uyuni en alles er omheen vind ik nog steeds een van de mooiste en bizarste landschappen die ik ooit heb gezien.
Jungle heb je waarschijnlijk al gezien in Azië, zelf vind ik dat nooit zo heel boeiend… groen groen en nog eens groen, en je hoort allerlei geluiden maar je ziet niet veel. Dan hou ik meer van de safari’s in Afrika waarbij je allerlei grote beesten ZIET. En ook in Peru, Bolivia en Chili kun je toffe dieren zien zoals condors (Cañon del Colca bij Arequipa), vicuña’s, lama’s, flamingo’s (in Salar de Uyuni, Laguna Colorada), pinguins en zeeleeuwen (Islas Ballestas), etc.
Ik ben ook in Colombia, Brazilië en Nicaragua geweest maar ik denk dat die route van Koning Aap door Peru, Bolivia en Chili wel het mooiste is wat je in 4 weken zou kunnen (proberen te) doen. En Brazilië en Colombia zijn al best een stuk duurder dan bijvoorbeeld Bolivia.
Nicaragua is wel goedkoop en erg tof maar ik denk dat die combi van die andere drie landen spectaculairder is, vooral ook qua geschiedenis en ruïnes, maar ook die Salar de Uyuni.
Als je nog tijd hebt zou ik een cursus Spaans doen. Daar heb je de rest van je leven nog wat aan!
En wat handig is om te weten: er zijn goedkope tickets van Antwerpen treinstation (!!!) naar Lima… dat houdt dus in een treinreis van Antwerpen naar Schiphol, dan een vlucht naar Lima… die zijn vaak goedkoper **dan alleen maar een vlucht **van Amsterdam naar Lima. Bizar maar waar! Je MOET dan wel die treinreis ook echt maken, anders wordt je stoel op die vlucht naar Lima ook geannuleerd. Tickets kun je vinden via www.klm.be (niet klm.nl) en Vliegtickets: goedkoop vliegen? Zoek naar goedkope vliegtickets | KAYAK > vul dan Antwerpen treinstation in.
¡Buen viaje!