Centraal en Zuid Amerika in 4 maand!

Begin mei verlaat ik Canada voor Mexico, het plan is dan om naar het zuiden te reizen om te eindigen in Brazilie. Dit zijn de landen in het plan:
Mexico, Belize, Guatemala, Honduras, Nicaragua, Costa Rica (fly to) Peru, Bolivia, Argentina en uiteindelijk Brazilie.

1. Altijd dezelfde vraag: hoe veilig is het daar om low budget te reizen?
    We zijn best wat gewoon (6 maanden Azie, 1 keer bestolen) maar Zuid Amerika lijkt toch iets anders. Is het gewoon een kwestie van voorzichtig zijn en op tijd in bed? Als je er de buitenlandse zaken site op naleest zijn we zeker dood!

2. Tijd? Vier maand genoeg? We reizen graag vlug want dat zijn we gewoon maar is dit plan onrealistisch? Moeten we een paar landen schrappen, zoja, welke?

3. Het is niet uiteraard niet Azie. Ons budget is 4500 euro voor vier maand. Genoeg? We drinken bijna geen alcohol, zijn niet geinteresseerd in duiken en zijn wel wat gewoon qua budgetkamers …

4. Yep beter beginnen met wat Spaans te leren!

Bedankt alvast voor elk antwoord, hoe klein ook!

Voor mij persoonlijk zou 4 maanden niet genoeg zijn.

In 2009 wilde ik in 6 maanden van Rio naar LA reizen, reisplannen gewijzigd ivm budget en voorkeur voor andere bestemmingen en nooit in LA geëindigd. Ik had ook ongeveer 1000 euro per maand in gedachten, is veel meer geworden. Ik wilde graag min 3, liefst meer dagen per locatie doorbrengen.

Bedenk als je veel verschillende plaatsen aandoet je ook veel geld aan transport zult kwijt zijn. Dat kan aardig oplopen in Zuid-Amerika.

En tja alles kan, dus het is niet per definitie onmogelijk…