Bijna geheel Zuid Amerika in 4 of 5 maanden

Hoi. Ik ben Max, 25 jaar, en ik ben van plan om begin januari 2008 voor 4 (of 5) maanden naar Zuid Amerika te gaan. Wil graag naar Peru, Bolivia, Chili, Argentinie, Brazilie, (eventueel ook Frans Guyana),Suriname en de Nederlandse Antillen. Het lijken misschien veel landen voor een korte periode, maar uit eerdere ervaring elders op de wereld denk ik dat het haalbaar is als je ongeveer weet wat je daar wilt zien. Ik kan een beetje spaans, maar hoop mijn spaans in Zuid Amerika verder te verbeteren. Echter ben ik op zoek naar een vrouwelijke reisgenoot van ongeveer mijn leeftijd om mij te vergezellen. Heb je ook al dergelijke reisplannen en lijkt het je leuk om samen met mij een dergelijke reis te doen, laat dan wat van je horen! Groeten, Max

van peru naar brazilie zou wel lukken in 4 maanden, maar de rest gaat je echt niet lukken, tenzij je een prive vliegtuig hebt.

je ambitieuze plan is alleen (leuk) mogelijk met intracontinentale vluchten.
Als je in januarin wilt gaan, moet je beginnen in het zuiden en dan omhoog werken. Tips: www.coolywooly.nl

Klopt. Ik wil ook 2 of misschien zelfs 3 intra continentale vluchten maken. Je kunt immers niet alles (willen) zien in 4 a 5 maanden.

Max

Hoi Max,

Mijn tip… DOE HET NIET… tenminste niet zoals je van plan bent. Gaat je echt niet lukken!!!

Vergis je niet in de afstanden, deze zijn echt enorm. En daarbij denk e heel veel te gaan zien en zie je uiteindelijk niets. Wij komen nog steeds veel reizigers tegen die het op jouw manier willen doen en van hot naar haar crossen en niet kunnen genieten van de mensen, cultuur en natuur.

Je kan beter 1 land uitgebreid bekijken i.p.v. 4 landen vluchtig (op z´n japans) fotograferen en thuis pas kijken hoe gaaf het was.

Wij trekken 8 a 9 maanden (vind ik al te weinig) uit voor onze resterende reis door Zuid Amerika en zelfs met de dubbele maanden van jou moeten we nog keuzes maken in de landen.

Kijk maar eens op http://maktub.punt.nl

Groeten Klaas

Hey Max,

Mijn reisgenoot en ik is het makkelijk gelukt in 4 maanden een rondje zuid-amerika te doen. We hebben Argentinië, Bolivia, Peru, Engels guyana, Suriname, Frans guyana, Brazilië heel groot stuk en Uruguay gedaan. Met maar 2 vliegreizen en voor de rest alles met de bus! Heel goed te doen, alleen Frans Guyana NIET DOEN! Veel te duur, de euro is 1.5 keer duurder dan EU! Bereid je voor op een prachtige reis!!

Groetjes Elianne

Ja moet volgens mij redelijk te doen zijn met wat vluchten en inderdaad…je kan niet alles zien. Wij trekken 5 maanden uit voor Peru, Bolivia, Argentinie, misschien Chili en sowieso een stuk Brazilie. Ook rond die periode overigens!