Zelf heb ik al behoorlijk wat berichtjes geplaatst, maar denk doe er nog eentje doorheen.
Maart 2011 staat voor mij in het teken van :…South-America here I come!
Graag zou ik Spaans leren (ben een beginner) en vrijwilligerswerk doen en uiteraard veel reizen.
Aangezien ik geen geldboompje heb, zou ik op enkele dingen moeten bezuinigen. Via hetanderereizen.nl heb ik een offerte op laten stellen voor een aardig prijsje.
Wie gaat er in die tijd nog meer naar Zuid-Amerika en hoeveel weken Spaans doen jullie, wat is aan te raden?
Fijne feestdagen! Groetjes Merel
p.s. Ben 23 jaar, zit in een tussenjaar en wil hierdoor lekker mijn tijd benutten:)
Ik heb zo’n beetje dezelfde plannen. Ik vertrek begin maart 2011 met het vliegtuig richting Buenos Aires in Argentinie. Daar wil ik zo’n 3 weken een Spaanse cursus doen. Misschien kun je in een kortere periode ook wel wat leren, maar ik hoor van anderen vooral dat 3 weken precies goed is om het een en ander op te slaan en toch niet gek te worden van al die lessen;). Daarna reis ik verder naar Peru en Ecuador waar ik nog op zoek ga naar vrijwilligerswerk. Ik raad je aan om niet in Nederland al een organisatie te zoeken voor vrijwilligerswerk. Dat gaat je namelijk klauwen met geld kosten. Ik ga in ieder geval op de bonne fooi en heb van mensen gehoord dat je via locals of andere backpackers wel bij een kleine organisatie terecht kunt komen.
Wat leuk zeg! Ik heb mijn plannen iets gewijzigd. Bolivia had geen leuke projecten dus die heb ik ingeruild voor Ecuador.
Ik ga wel via een organisatie, omdat de kosten reuze meevallen en ik graag iets wil wat aansluit bij mijn opleiding.
www.hetanderereizen.nl (kijk naar combipakketten).
Lijkt me leuk om beetje in contact te blijven, kunnen we misschien in BA op pad of later in je reis…
Vorig jaar ben ik 6 maanden in Zuid Amerika geweest en heb na een maandje reizen een twee weekse cursus Spaans gedaan. Spaans leren zou ik dus zeker in het begin doen, maar twee weken is echt voldoende, en daarna is het een kwestie van met de locals kletsen. Geen probleem, aangezien mijn vriendinnetje en ik de ervaring hebben dat je toch wel in de belangstelling staat. Groot, blond en vooral ‘anders dan zij’ intrigeert de Zuid Amerikanen ontzettend.
Heb onwijs veel plezier! Wijk vooral van de begane paden af en plan zo min mogelijk van tevoren. Zuid Amerika is erg makkelijk te bereizen dus je hoeft je nergens druk om te maken. Neem je Lonely Planet mee en hou je ogen open…
Wat leuk om zo’n reactie te ontvangen!
Hoe hebben jullie de reis overland geregeld? Het lijkt mij namelijk
een behoorlijke uitdaging met al die lange busreizen.
En hoe zit het op financiele vlak qua dagelijks leven en vervoer?
We hebben een aantal keer gevlogen, al moet je wel ruim van tevoren (3 weken uiterlijk) boeken wil je dat goedkoop kunnen doen. Ik gebruikte altijd skyscanner.net, daar kan je goedkope vluchten boeken. Maar de meeste keren hebben in de bus gezeten. 's Nachts gaan die bussen ook gewoon, dus als je een wat luxere bus boekt, kan je daarin slapen en kom je de volgende ochtend (welliswaar lichtelijk brak) op de plaats van bestemming aan. Voordeel daarvan is dat je ook nog eens je hostelkosten bespaart.
Wij hadden een dagbudget van €50,- pp, wat echt behoorlijk veel is. We hebben dan ook echt álles gedaan en belachelijk veel geld over de balk gesmeten:-): Galapagos cruise + duiken, Angel Falls trip, Carnaval in Rio én in Montevideo, 4x4 gehuurd en de Ruta 40 afgereden, meerdere wijngaarden bezocht, haast niet zelf gekookt een vooral veel rum/bier/wijn etc gedronken. We zijn andere reizigers tegengekomen die het voor €50,- per dag met zijn 2-en deden en zij kwamen ook uit met hun geld. Hoe dan ook, je geld komt wel op.
Kijk anders even op karinvandermeijden.waarbenjij.nu of esthervanwijngaarden.waarbenjij.nu. Daar staan al onze verhalen. Heel veel plezier en als je nog meer info nodig hebt, let me know!
hey als je echt goedkoop naar zuid amerika wil gaan moet je naar suriname gaan ik ga dit jaar voor de 6de x naar suriname voor werk en voor familie en natuurlijk voor het reizen door het tropisch regenwoud voor meer informatie stuur mij ff een berichtje