Ik ben Geralde en we hebben al heel lang een droom om naar Zuid Amerika te gaan, voor bijvoorbeeld 2 maand.
Nu gaan we verhuizen en is ons eigen huis verkocht, maar we moeten er eerder uit!
Dit is voor ons eigenlijk dé kans!!! Niets geen vaste lasten…
Maar mijn vraag is eigenlijk, hoe denken jullie over Zuid- Amerika , om daar heen te gaan met een kindje van goed 2 jaar…
Is het verantwoord? Wat zijn de risico’s???
Heeft er iemand ervaring?
Heeft even geduurd voordat ik je post zag, en het verbaasde dat niemand nog geantwoord heeft. Ik hoop dat het nog op tijd is!
Goed, als je het over risico´s hebt is het natuurlijk handig te weten WAAR in Zuid Amerika je wilt reizen. In landen als Perú, Bolivia, Ecuador moet je je goed laten informeren door een arts voor het geval je kindje iets oploopt (diaree etc.) Kan soms onschuldig lijken en IS dat ook vaak voor volwassenen. In Argentinië, Chili is de kans daarop veel minder.
Het risico van ontvoering enz. zou ik niet erg bang voor zijn. Aan de andere kant moet je er wel rekening mee houden dat in alle landen de auto ALTIJD voorang neemt en krijgt. Iets om op te letten als je kind opgroeit op een NL woonerf. Hou er ook rekening mee dat als je niet uitkijkt, je vaak lang in de bus zult zitten, 12 uur is in Brazilie, Argentinie, Bolivia of Peru geen uitzondering. Om kort te gaan, ik denk dat er geen grote problemen zijn maar als je speciale vragen hebt schrijf gerust naar whitepablo@hotmail.com