Hallo allemaal,
Volgend jaar studeer ik af en ik droom al van een reis om te maken na mijn studies. Ik zou graag Spaans leren en dan een paar maanden naar Zuid-Amerika trekken om te reizen en eventueel vrijwilligerswerk te doen. Ik zou dit graag niet alleen doen en ik wou mijn vriend meenemen maar die ziet dit niet helemaal zitten. Hij heeft een beetje schrik zo in het buitenland. Hij is bang dat hij overvallen wordt of ontvoerd ofzo (ik denk dat hij te veel tv heeft gekeken ;). En hij is niet graag lang van huis.
Ik heb hem al proberen overtuigen maar het is mij niet gelukt.Nu vroeg ik mij af of jullie tips hadden om hem te overtuigen. Misschien een film of een boek waardoor hij ook enthousiast raakt. Iemand ideeën?
Alvast bedankt!
Goh, Zuid-Amerika is in mijn ogen niet gevaarlijk zolang je je gezond verstand gebruikt! Ik ken persoonlijk enkel Peru, Bolivië, Chili en Ecuador maar denk dat dit ook zeker geldt voor landen zoals Colombia, Brazilië en Argentinië. Loop in het donker niet alleen door verlaten straatjes, vertrouw geen vreemden blindelings, wees altijd op je hoede en voorzichtig, laat je spullen niet onbewaakt achter, en zo voort… Boeken zoals een trotter of lonely planet zijn heel goed als je wil gaan backpacken! Daar staan naast leuke plekjes om te bezoeken ook veel tips in! Zuid-Amerika is bovendien een heel toeristisch continent, je komt er overal toeristen tegen die vaak ook dezelfde route (of een deel ervan) als jij zullen maken, waardoor je altijd wel mensen leert kennen onderweg.
Op forums vind je talrijke verhalen van backpackers dus misschien moet hij die ook maar eens gaan lezen? 
Misschien een paar leuk geschreven reisverhalen (er is genoeg te vinden op sites als waarbenjij.nu enz.) laten lezen, dat werkt meestal wel enthousiasmerend. Het beste is eigenlijk ‘gewoon gaan’. De mensen met de grootste angst voor ‘andere werelden’ zijn meestal degene die er nooit zijn geweest, en hun wereldbeeld voornamelijk baseren op wat ze op TV en internet zien (en dan krijg je ook wel een heel vertekend beeld van). Als je daar eenmaal bent zal je zien dat het allemaal wel meevalt, en het juist geweldig is nieuwe landen en mensen te leren kennen. Maar goed, sommigen trekt dit helemaal niet, dat hou je toch. Als het nou niet lukt hem te overtuigen zou ik alleen gaan als ik jou was! Of iemand zoeken die wel van reizen en avontuur houdt natuurlijk 
Trippie1,
Vergeet niet dat men in Brazilië geen spaans maar wel portugees spreekt.
Groet uit Salvador da Bahia
Ivan
tip; mijnjas.com voor info. is mijn dochter en woont in uruquay. zelf vind ik dit een van de betere landen in zuid amerika. vertrouwd eerlijk en zeker niet bedreigend.
kijk maar eens