Ik wil na dat ik mijn havo-diploma gehaald heb gaan reizen door Zuid-Amerika. Dan ben ik 17 jaar oud. Mijn ouders willen het niet, ze vinden mij te jong en te naief. ik zoek mensen met ervaring met het reizen door Zuid-Amerika. Is het echt zo een slecht idee? Ik heb trouwens een goed verstand, mij zul je dus niet vinden in de gevaarlijkste buurten ofzo, ik zoek uit waar ik wel en niet heen ga. Is het dan nog steeds een slecht idee?
Goed idee van Flipsen, maar ik weet wel dat backpackers alleen snel contacten leggen waar dan ook ter wereld en vaak dan samen een stuk verder reizen. Zorg in ieder geval dat je je goed oriënteert en je in leest over waar je naar toe gaat en wat je wilt gaan doen, zo kom je niet voor verrassingen te staan. Een goed idee is misschien een Spaanse cursus in Buenos Aires (bv) te boeken want het is wel raadzaam dat je de taal een beetje spreekt, in Zuid-Amerika wordt weinig engels gesproken.
Heel veel suc6 met je voorbereidingen en het overhalen van je ouders. Misschien kan je met een vriendin gaan? Mijn dochter is ook alleen gegaan toen ze net 18 was. Maar die bleef wel in Buenos Aires hangen. (En woont er nog steeds…)