Dit lijkt mij ook erg geweldig om na mijn afstuderen te doen…! Als het goed is ben ik komende zomer klaar…Ik weet alleen niet of het veilig is om alleen als meisje te gaan…Weet jij hier meer van?
Tjah, waar kan het tegenwoordig niet gevaarlijk zijn he…? Ik maak me er niet zo’n zorgen om eigenlijk, ben ook van plan om alleen te gaan. Ik reis in het hoogseizoen, dus veel toeristen, dat scheelt misschien, dan kun je ter plekke met allerlei mensen meereizen. Verder moet je natuurlijk niet na zonsondergang gaan reizen en lange ritten in vage bussen etc mijden (dan maar iets meer centen ertegen aan gooien…)
Allerlei tips ook voor veiligheid in die landen kun je wel op internet vinden.
Niet te naief en goedgelovig zijn, is denk ik de beste tip
k’Ben zelf ook van plan om in mei-juni naar zuid-amerika te trekken. De bedoeling is om afwisselend te reizen en vrijwilligerswerk te doen. Op dit moment is het voor mij allemaal nog wat vaag maar grof gezegd ben ik van plan om van argentinie naar boven te reizen. Eerst langs de oostkant naar salvador, dan naar het westen toe om vervolgens zo ver mogelijk noordelijk te geraken. In Salvador kan ga ik een maandje blijven want daar heb ik al eens 4 maanden met straatkinderen gewerkt voor mijn stage.
Mijn bedoeling was ook om alleen te reizen, heeft zijn voor- en nadelen denk ik. Voor de rest probeer ik nu zoveel mogelijk te werken en heb ik nog niks concreet uitgewerkt. Het zou in ieder geval al wel leuk zijn om te mailen met iemand die hetzelfde van plan is.
eylow
mijn droom is ook om naar Zuid-Amerika te gaan als ik het
zesde heb gedaan. Maar ik wist niet dat het zo duur zou zijn
Ik heb nog wel wat tijd om wat bij elkaar te spare maar dan nog!!!
MIsschien is het ook beter om eerst mijn studies te doen en daarna er een jaartje op uit trekken.Als er mensen zijn die dezelfde problemen hadden laat mij dan aub iets weten , want ik ben er nog altijd niet uit
hoi tinne
ik ben sinds vorig jaar van school en heb nu net een half jaar bijna fulltime gewerkt, over 10 dagen ga ik naar peru voor 6 mnd en zou geld overkunnen houden als ik dat wil! dus vooral gaan na je school, is erg leuk en ik denk erg leerzaam al spreek ik (nog) niet uit ervaring…!
succes ermee,
floor
Hoi!!
Ik kan je t echt aanraden na de 6e een jaartje ertussenuit te gaan. Ik heb vorig jaar t zelfde gedaan. 6mnd fulltime gewerkt en daarna 5mnd naar Zuid Amerika geweest. Met het geld was het goed te redden en heb daar echt onvergetelijke ervaringen op gedaan…dusse…zeker doen!!! wilma