Sinds een aantal maanden heb ik besloten om na mijn eindexamen dit jaar een half jaar te gaan reizen. Het is de bedoeling dat ik daarvoor eerst een aantal maanden ga werken en dan in mijn eentje op pad ga.
Ik heb al ontzettend veel rondgekeken, maar ben nog niet echt iets tegengekomen wat ik echt zoek…
Het liefst wil ik eerst ergens spaans leren, daarna ontwikkelingshulp doen (dat is eigenlijk de hoofdrede) en daarna zou ik ook nog ontzettend graag willen reizen. Ik heb natuurlijk wel een bepaald budget wat ik uit kan geven, maar toch hoop ik er iets spectaculairs van te kunnen maken!
Ik hoop dat iemand hier misschien goede ideeen heeft en leuke tips! Over vrijwilligerswerk lees je op het internet vrij veel, maar heeft iemand goede ervaringen met een bepaalde organisatie?
*Daarbij komt dat ik een meisje van 19 jaar ben als ik ga reizen. Er wordt natuurlijk veel geroepen dan Zuid-Amerika gevaarlijk is en er wordt me dan ook afgeraden om alleen te gaan reizen. Hebben jullie hier misschien nog goede ideeen over?
Eigenlijk is er nog zo veel wat ik wel zou willen weten, maar ik hoop dat iemand goede tips heeft en misschien zelfs al wel een leuk plan…
Groetjes, Suzette