Vrijwilligerswerk en reizen door Zuid-Amerika

Hallo mensen,

ik zou heel graag vanaf september een tijd in zuid-amerika vrijwilligerswerk (+spaans leren) willen doen en reizen als onderbreking van mijn studie geneeskunde. Hiervoor zoek ik enthousiaste mensen, die dat ook graag willen. Ook ben ik op zoek naar informatie omtrent vrijwilligerswerk. Laat het even weten,

groetjes,

Mark

Hé,

Zie het zeker zitten om mee te gaan! :smiley: Ik (21) en mij man (32) willen er ook graag een aantal maanden tussenuit. Het liefst willen we meewerken aan natuurprojecten. Ik weet niet welk soort van vrijwilligerswerk jij voor ogen hebt? Probleem is wel dat Sven mijn man vaak buiten de leeftijdsbeperking valt van vele vrijwilligerswerkorganisaties.

Laat je iets weten? Groetjes Greet.

Hoi,

Is het echt zo moeilijk om vrijwilligerswerk te doen als je boven de 30 jaar bent? Ik ben 36 en kom toch ook graag in aanmerking om mezelf nuttig te maken in Zuid-Amerika. Weet iemand waar ik terecht kan?

Anja

Hoi,

Is het echt zo moeilijk om vrijwilligerswerk te doen als je boven de 30 jaar bent? Ik ben 36 en kom toch ook graag in aanmerking om mezelf nuttig te maken in Zuid-Amerika. Weet iemand waar ik terecht kan?

Anja

:)Goed nieuws, ik ben op de website www.idealist.org veel organisaties en projecten gevonden die geen leeftijdsgrens stellen. Zeker eens de moeite op te gaan kijken op die site!! Je vindt er info over betaalbaar vrijwilligerswerk over heel de wereld!

Groetjes, Gushi

Hoi Mark
Ik ben een 21-jarige psychologie studente en wil ook als onderbreking van mijn studie in oktober 2003 naar zuid amerika. Ik wil met iemand (of meerderen ) samen reizen en vrijwilligerswerk doen dus misschien kan je me mailen over je plannen?
Groetjes Martje

Recentelijk is een project gestart in Peru waar we waarschijnlijk ook met een vrijwilligersproject gaan werken. Houd hiervoor de site www.stichtingweeskind.nl in de gaten.

Een combinatie van vrijwilligerswerk, spaans leren en aktiviteiten in de omgeving.

Hallo!

Misschien is het interessant om eens op de volgende link te kijken: http://mipagina.americaonline.com.mx/yoriy…eme/inicio.html

Dit is een website waarop je informatie kunt lezen over vrijwilligerswerk in Mexico/ Puebla. Ook kun je kiezen voor een cursus Spaans gedurende je verblijf in Mexcico. Je verblijft in een gastgezin.
NB. In vergelijking tot de welbekende organisaties, is een verblijf in Mexico via Yori-Yoreme erg goedkoop te realiseren!
Succes!
Adios!!

Hoi!

Ik wil zelf russen okt/nov en februari naar Mexico, Costa Rica en Brazilie. Zoek nog mensen om mee te gaan, wil niet alles precies van tevoren vastleggen, hou wel van een beetje spanning. Ben bijna afgestudeerde studente van 22. Wil er een ctieve en leuke tijd van maken. Wil tevens Spaans leren op een talenschool en evt vrijwilligerswerk doen. Via talenscholen daar in Mexico kun je leuke activiteiten beoefenen; duiken, mountainbiken etc…

Dus wie heeft er zin om mee te gaan?
Mijn email is: sunny21nl@yahoo.com,

hoor graag van je! :wink:

Hoi mark,

Ikzelf ben van plan om na mijn 3e jaar van mijn studie (ook geneeskunde) te gaan reizen in midden/zuid-amerika.
Dit is alleen pas volgend jaar.
Het lijkt me dan leuk om net als jij eerst spaans te leren en dan vrijwilligerswerk te doen, om daarna nog rond te reizen.
Zelf heb ik folders aangevraagd van travel active en activity international. sommige reizen hiervan zijn erg prijzig, maar je kan al 4 weken een cursus spaans + 4 weken vrijwilligerswerk doen in guatamala voor ± 1100 euro incl. kost en inwoning bij een gastgezin.
Verder kan ik je aanraden om op de landpagina’s van startpagina.nl te zoeken. Op zo’n pagina vind je allemaal info over het land van je keuze en vaak een link vrijwilligerswerk.
Ik heb via deze weg al met veel mensen gemaild en het voordeel hiervan is dat je zo de kosten van de commerciele reisorganisaties kan ontwijken.
Ik hoop dat je me op de hoogte zou willen houden over je vorderingen en de dingen die je op internet tegenkomt, aangezien ik wrsch een jaar later weg ga dan jij en dat mij dat wel kan helpen in het verder zoeken naar en maken van een geweldige reis.

Groetjes Lisette

Wat het adres betreft van de organisatie Yori-Yoreme, dat is ondertussen korter geworden: www.travel.to/yoriyoreme. Neem zeker eens een kijkje. De organisatie biedt zeer interessante projecten aan tegen uiterst lage prijzen. Meer info op [email=yoriyoreme@aol.com]yoriyoreme@aol.com

Ik zou ook graag in die periode naar het buitenland gaan. Ik heb van een vriendin gehoord die dit ook heeft gedaan en vrijwilligerswerk in guatemala heeft gedaan dat dit heel leuk is. Dit is weliswaar in midden amerika maar moest je geïnteresseerd zijn kan ik gerust eens het adres vragen aan haar.

Groetjes Betty (21 jaar)

Hallo Betty en anderen,

ik (student, 21jaar) zou graag informatie willen over Guatemala. Ik wil daar in juli naar toe om in Antigua Spaans te gaan studeren. Daarna wil ik nog wat gaan werken (vrijwilligerswerk) en reizen,

Heeft er iemand dezelfde plannen?? Zin om mee te gaan? Mischien een goed idee om samen een vliegticket te boeken?

Groetjes,

Mark

Hallo allemaal
Ook ik wil binnenkort afreizen naar Latijns Amerika, om vrijwilligerswerk te gaan doen in Guatemala of Bolivia, of allebei…
Ik zoek ook iemand die mee wil…is wel zo gezellig!!!
Wie heeft interesse?? Mail maar voor meer info!!
Groetjes, Elisa (elisasnel@hotmail.com)

Je zou eens kunnen kijken op www.activityinternational.nl.
Die hebben ook vrijwilligerswerk in Guatemala.

Hoi Mark,
Ik ben op school aan het zoeken naar sites met vrijwilligersprojecten in Zuid-Amerika en lees net jouw berichtje. Ik ben 23, bijna afgestudeerd en zou net als jij ook graag voor een maand of vier, vijf naar Zuid-Amerika gaan voor een combinatie van vrijwilligerswerk, het leren van de Spaanse taal en reizen. Ik zou vanaf september kunnen vertrekken, maar vind het ook prima om in november of zelfs januari pas te gaan, zodat ik eerst nog wat geld kan verdienen. Ik heb inmiddels al verschillende keren contact gehad met Missie en Jongeren. Klinkt misschien wat gelovig en idealistisch, maar het lijkt mij een goede organisatie die bovendien geen bemiddelingskosten vraagt. Je moet wel meedoen aan een soort voorbereidingsweek, maar dat vind ik persoonlijk geen probleem. Deze vindt plaats in juli.Indien je via Missie en Jongeren wilt reizen kun je waarschijnlijk pas in november vertrekken, maar ik geloof dat daar ook wel eens een uitzondering op wordt gemaakt.
Misschien heb je hier iets aan. Ik zou het leuk vinden om iets van je te horen.

Groetjes!
Lieke

Hallo
Ik ben net zoals vele van jullie van plan om na mijn studies regentaat af te zaken voor een aantal maanden naar Zuid-Amerika. Vanaf september kan ik vertrekken of eventueel later.
Ik ben er van plan om eerst vrijwilligerswerk te doen en spaans te leren om daarna rond te trekken.
Hoe hebben jullie dit concreet gepland en bij welke organisaties?
Zijn er nog mensen die reisgenoten zoeken?
Als je informatie hebt kan je me altijd mailen anelka_01@hotmail.com.

He Mark,

ik vertrek in september naar chili. Ik wil daar en in bolivia en peru vrijwilligerswerk gaan doen en rondreizen. Ik ben op zoek naar mensen die stukken samen willen reizen en/ of werken.
Ik ben 24 en voor mij is dit ook een tijdelijke onderbreking van mijn studie.
Mail me maar even over je plannen en je idee hierover.
Groeten douwe (dosyma@hotmail.com)