Reizen/vrijwilligerswerk Zuid-amerika

Hallo allemaal
Ik wil heel graag nov/dec/jan vertrekken naar zuid amerika om daar te gaan rondreizen en vrijwilligerswerk te gaan doen. Zo low-budget mogelijk. Ben al enige tijd op zoek naar vrijwilligers werk maar lukt nog niet echt. Het liefst wil ik een half jaar wegblijven. Het lijkt me heel leuk om met iemand samen te reizen of met meerdere mensen en ter plekke werk te zoeken. Ik ben 21 jaar en studeer psychologie. Heeft er iemand zin om mee te gaan? Ben heel flexibel en sta open voor andere reisbestemmingen.
Groetjes Martje

Hoi Martje,

Ook ik ben van plan om een half jaar naar Zuid-Amerika (Peru, Ecuador en Bolivia) te gaan. Mijn ticket is al geboekt en ik vertrek 2 november naar Lima. Het plan is om dan eerst een maand naar een talenschool in Cusco te gaan om een beetje te wennen en spaans te leren. Later wil ik dan (in Bolivia of Ecuador) nog 2 maanden vrijwilligerswerk doen en rondreizen. Ik wilde in eerste instantie alleen gaan (om de vrijheid en omdat je dan sneller contact maakt met andere reizigers), maar nu het allemaal dichterbij komt begin ik het toch een beetje eng te vinden omdat ik geen idee heb hoe het er daar allemaal uitziet en niet zeker weet of ik daar wel veel mensen tegenkom. Ik denk niet dat ik de hele tijd met iemand anders zou willen reisen, maar het is misschien wel een leuk idee elkaar daar te ontmoeten ofzo. Ik heb verder nog niet echt plannen wat betreft de route, maar dat bedenk ik daar ook wel deels. Ik ben 20 jaar en studeer (nog) niet.

Groetjes Lieke

Hoi Martje, Lieke en andere reizigers,

Wij reizen momenteel voor 11 maanden door Zuid-Amerika en hebben zowel in Ecuador als in Brazilie vrijwilligers werk gedaan. In Noord-Ecuador hebben we meegewerkt bij de stichting Golondrinas en hier in Brazilie hebben we net 2 weken meegedraaid met een Jaguarproject (via ecovolunteers). Verder hebben we in Bolivia een bezoekje gebracht aan Inti Wara Yassi, een park waar ze wilde dieren weer in de vrije natuur willen krijgen. Hebben we niet gewerkt maar is zeker gaaf. Meer informatie kunnen jullie vinden op onze website: www.barryenrenee.com met links naar de betreffende websites. We hebben ook alle hostals waar we tot nu toe hebben geslapen beschreven (+ prijs) en de inhoud van onze rugzak, misschien dat jullie daar ook wat aan hebben. Alvast veel plezier met de voorbereidingen! gr. Renee en Barry
ps: De info over het Jaguarproject moeten we nog op de website zetten, daar komen we namelijk net vandaan

Hallo! Hier nog een tip voor personen die op zoek zijn naar mogelijkheden voor vrijwilligerswerk in Bolivia.
Bureau Connectie Bolivia biedt mogelijkheden voor Vrijwilligerswerk / Stage in Bolivia. Er zijn mogelijkheden binnen sociaal agogische sector (vrijwilligerswerk) maar ook binnen andere werksoorten (stage: horeca, toerisme, informatica etc) Verder bieden we een taalcursus aan, verblijf bij gastgezin en excursies. Bureau Connectie Bolivia is zeer laagdrempelig, hanteert geen leefdijdsgrenzen en verzorgt bemiddeling en begeleiding op maat en is er bovendien niet op uit om winst te maken. Kijk voor meer informatie op de website: www.connectiebolivia.nl of neem contact op met info@connectiebolivia.nl

Hoi Martje,

In juli ben ik klaar met de opleiding verpleegkunde en ga daarna, in september, voor een aantal maanden naar Bolivia. Ik zal eerst een taalcursus volgen van 4 weken en daarna zal ik voor 1 of 2 maanden vrijwilligerswerk gaan verrichten. Daarna wil ik graag nog wat meer van bolivia en/ of bolivia willen zien. Ik begrijp uit je berichtje dat jij pas later naar zuid-amerika gaat, maar misschien kunnen we even goed een stukje gezamenlijk reizen en/of ideeen uitwisselen.

Ik hoor het wel,

Groetjes Chantal
(verhoefchantal@hotmail.com)