Vrijwilligerswerk Zuid-Amerika !!!

Hallo iedereen,

Ik (21) en mijn man (32) willen graag voor minstens een half jaar gaan rondreizen. Een tijdje vrijwilligerswerk doen bij een natuurproject en een tijd rondtrekken (low-budget). We denken aan een bestemming in Zuid-Amerika (Costa Rica, Guatemala, Ecuador, Brazilië, …). Nieuw-Zeeland was ook een optie, maar veel te duur. We willen vertrekken in het najaar van 2003. Iedereen met informatie of die graag met ons mee wil gaan, laat zeker iets weten!!!

Groetjes, Greet.

hoi greet
als ik jou berichtje lees moet ik gelijk aan mezelf denken. mijn vriend 32jaar en ik 24 jaar zijn ook een beetje rond aan het kijken voor werk,reizen, vrijwilligerswerk in het buitenland. alleen schiet het niet echt op we hebben verschillnde organisaties benadert. ik ben dit jaar afgestudeert als verpleegkundige en wil werken als verpleegkundige of vrijwilliger hieronder een aantal adressen met de redenen die er zijn:
VSO hier moet je hbo voor hebben
missie en jongeren dit is tot 30 jaar
iris.medical.com hiermee kun je naar noorwegen en zwitserland.
horizonholland hier moet je alles zelf betalen en geen inkomen.
ik weet er evn geen meer uit mijn hoofd maar laat me eens weten wat je plannen zijn en hoe je het aan wilt gaan pakken lijkt me leuk tot horens en anders succes groetjes cindyhage@hotmail.com

Hé cin,

Door de hoge kostprijs hebben we het idee van vrijwilligerswerk een beetje moeten laten vallen. Alhoewel niet helemaal. We hebben besloten om tegen november 2003 naar Nieuw-Zeeland te gaan voor drie maanden. We gaan er rondtrekken met de rugzak, overnachten in tent en jeugdherberg. Maar ook de helft van de tijd werken op organische boerderijen of bosbehoudprojecten tegen eten en verblijf. Dit drukt de kosten natuurlijk, maar het is ook zeer leuk werk. Je hebt nog veel vrije tijd, want je moet maar vier uur per dag werken. Of drie dagen op de zeven bijvoorbeeld. Zo kan je ook van het land genieten hé. Het is natuurlijk niet helemaal wat jij zoekt qua vrijwilligerswerk. Misschien 'ns op de site www.idealist.org gaan zien, daar zijn ook projecten tegen lage prijs zonder leeftijdsbeperking! Echt een interessante site! Moest je ook 'ns ergens willen werken op zo’n organische boerderij ergens ter wereld dan moet je 'ns gaan zien op www.wwoof.org of .com dat moet je es testen.

Als je geïnteresseerd bent in reizen naar Nieuw-Zeeland laat dan zeker iets weten!

Groetjes, Gushi

Het bedrijf waarmee je als verpleegkundige of radiodiagnostisch laborant etc naar Zwitserland kunt gaan heet iets anders, namelijk www.irismedical.nl

Goed verdienen, woonruimte en vergunningen worden geregeld.